Zážitkové trasy Prahou táhnou

Ačkoliv se nejedná o úplnou novinku, jsou zážitkové trasy na vzestupu. Kombinace hry a dynamického poznávání historických reálií přitahuje incomingové zájezdy i firemní klientelu.

Česká cesta

Foto: Česká cesta

„Poslední dobou jsou zážitkové trasy velmi populární, za minulý měsíc jsme organizovali tři takové akce a další chystáme. Zdá se, že trend zajímavého způsobu poznávání města nastupuje,“ uvedl pro TTG Michal Dvořák, produktový manažer České cesty.

Zároveň Dvořák dodává, že zvýšený zájem o zážitkové trasy evidují během celého loňského roku, přičemž Česká cesta realizuje tento typ programů přibližně čtyři roky. „Zájem mají především mezinárodní firmy, které v Praze pořádají meetingy a zároveň chtějí svým zaměstnancům ukázat Prahu netradičním způsobem,“ dodal Dvořák.

Nevšední prohlídky Prahou využívají i lokální firmy, které chtějí trochu jinak strávit odpoledne před společným večerem v některé z pražských restaurací. „Máme zkušenost, že zážitková prohlídka Prahy je zajímavá i pro „místní“, kteří sami přiznávají, že o městě, kde žijí, moc nevědí,“ řekl Dvořák.

A co je to zážitková trasa?

Jde o poznávání města formou hry, případně o teambuildingovou aktivitu v kulisách města – anebo obojí zároveň. Pro účastníky je připravena cesta městem, založená na atraktivním příběhu, např. s historickou nebo detektivní zápletkou. Namísto procházky s průvodcem a odborným výkladem tak účastníci (většinou v týmech o velikosti 8 – 10 osob) v rámci hry řeší různé úkoly, které se vztahují k danému místu či památkám. Jsou necháni, aby sami získali potřebné informace od okolních lidí, v informačních centrech či z šikovně schovaných tajných zpráv. Ve skupině se přitom posiluje týmový duch a všichni se dobře baví.

Při hře se navíc nenásilným způsobem uplatňuje zážitkové učení. To, co sami zažijeme, informace, které sami získáme, si zapamatujeme lépe, než kdybychom je pouze slyšeli či viděli – a to platí i pro poznávání města formou hry.

Čím atraktivnější je zápletka hry a jednotlivé úkoly, tím lépe. Česká cesta používá například legendy o hledání pokladu či o pražské galérce 30. let 20. století. Atmosféru podporují historické kostýmy, dobové tiskoviny, fotografie, apod. Například Česká cesta zapojuje do hry i „nereálné postavy“. Po trase tak lidé mohou potkat členy realizačního týmu převlečené třeba za žebráka, četníka, mnicha či jiné fiktivní postavy, od kterých se jim snad podaří získat informace, které je nasměrují kam jít dále. Hra zpravidla vyústí ve večírek v restauraci.

Zážitkové prohlídky se nejčastěji konají v Praze, ale lze je připravit i v Brně, Českém Krumlově, Jihlavě – prostě v kterékoli lokalitě se zajímavými zákoutími a historií.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *