Zajímáte se o turisty z Číny nebo Skandinávie? Travel Trade Day představil zahraniční trhy

Co vyžaduje čínský turista? A jak nejčastěji cestují Nizozemci? Na to odpověděl Travel Trade Day, výroční setkání ředitelů zahraničních zastoupení agentury CzechTourism 2015, který detailně představil jednotlivé trhy z pohledu České republiky jako cílové destinace v rámci prezentací, seminářů a networkingového večera. Akce proběhla 22. července v Parkhotelu Praha a 24. července ve Vile Stiassni v Brně.

Ředitelé zahraničních zastoupení na hromadné fotografii s Monikou Palatkovou a Janem Hergetem. Foto: Lucie Poštolková

Ředitelé zahraničních zastoupení na hromadné fotografii s Monikou Palatkovou a Janem Hergetem. Foto: Lucie Poštolková

Celkem týdenní program zahájila v pondělí 20. července generální ředitelka Monika Palatková, a ředitelka odboru cestovního ruchu ministerstva pro místní rozvoj Jitka Mattyašovská.

„Význam každoročního setkání se všemi řediteli našich zahraničních zastoupení spatřujeme kromě finalizace marketingového plánování na příští rok především v navázání vztahů mezi jednotlivými zdrojovými trhy a konkrétními partnery v České republice, kterým můžeme pomoci vstoupit na daný trh. Našim cílem je budovat silnější pro-obchodní přínos“, komentovala Monika Palatková, generální ředitelka CzechTourism.

Pražského Travel Trade Day se zúčastnilo přes 120 společností, které si mohly vybrat ze seminářů, workshopu nebo networkingového večera.  Mezi účastníky byli například Národní divadlo, Letiště Praha, ČSA nebo Pražská informační služba.

Dopolední blok zahájila ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková, která měla radost z hojné účasti. O akci byl velký zájem, na semináře přišlo cca 100 lidí, 70 firem přijelo na odpolední workshop a večera se zúčastnilo přibližně 120 osob. Ačkoliv probíhá turistická sezóna a prázdniny jsou v plném proudu, na pražský den přišlo 170 firem.  Jednotlivé workshopy byly zarezervovány s velkým předstihem.

Dopoledne moderoval Jan Herget, ředitel odboru zahraničních zastoupení a on-line distribuce CzechTrourism. Návštěvníkům se na seminářích ředitelé zahraničních zastoupení představili podrobně outgoingové trhy Číny, jihovýchodní Asie, Mexika, Latinské Ameriky, Francie, Skandinávie a Beneluxu. Odpoledne pak probíhaly workshopy s řediteli zahraničních vystoupení. Večer pak patřil networkingovému večeru s řediteli zahraničních zastoupení a partnery, který byl prokládán jednotlivými prezentacemi činností zahraničních zastoupení. Zahájení večera se ujaly Jitka Mattyášovská, ředitelka odboru cestovního ruchu na Ministerstvu pro místní rozvoj, Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism, a Monika Hilm, ředitelka Parkhotelu Praha.

„Z destinačních seminářů jsme nejvíce pozitivních ohlasů zaznamenali u prezentací Číny a  jihovýchodní Asie, což odpovídá aktuálnímu vývoji na globálním trhu cestovního ruchu. Přes 90 procent účastníků, které jsme po akci oslovili, uvedlo, že uvažují o spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourism v některé z prezentovaných destinací, což je skvělé“, dodává ředitel zahraničních zastoupení CzechTourism Jan Herget.

Akce se letos poprvé přesunula i na Moravu. V brněnské Ville Stiassni se stejně jako v Praze sešli především zástupci firem podnikajících v ubytovacích a stravovacích službách a zástupci cestovních kanceláří, zastoupeny byly i destinační organizace, provozovatelé turistických atraktivit, kulturních programů či zástupci veřejného sektoru.

„Letošní workshopy konané na Moravě byly velkou pobídkou pro tamní společnosti, ale i pro regiony, do nichž ředitelé zahraničních zastoupení zamířili na studijní cestu. Nalákat více turistů do regionů Čech i Moravy je naší prioritou“, doplnila Jitka Mattyašovská, ředitelka odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj.

Díky podpoře Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy, Centrály cestovního ruchu Východní Moravy a Sdružení cestovního ruchu Střední Moravy ředitelé zahraničních zastoupení návazně zrealizovali dvoudenní studijní cestu, během níž se seznámili s konkrétními turistickými atraktivitami v regionech, na které budou lákat turisty v nadcházejícím období.

Perličky pro incomingový trh v České republice

Peru a Kolumbie se připravuje na zrušení víz do Schengenského prostoru, očekává se 45 % růst cest do Evropy.

Téma lázeňství velmi má velké ohlasy ve Francii, kde konkrétně zabodovaly Mariánské Lázně, stejně tak jsou populární mezi Číňany, kteří v rámci pobytu chodí i na preventivní prohlídky, které u nich doma nemají.

Nová letecká spojení pomáhají v incomingu do České republiky, především se hovořilo o přímých linkách Praha-Peking v Číně a za Francii Bordeaux – Praha, Paris Orly – Praha a o spojení do Toulouse, které je v jednání.

Číňané jsou balíčkoví turisté, rádi dopředu plánují. Nejčastěji jezdí v sestavě 6+1 (manželský pár + jejich rodiče + 1 dítě).  Jejich 30% náklady na dovolenou tvoří nákupy a 30 % ubytování.

Jitka Mattyašovská, Monika Palatková, Monika Hilm .

Zleva Jitka Mattyašovská, ředitelka odboru cestovního ruchu na Ministerstvu pro místní rozvoj, Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism, a Monika Hilm, ředitelka Parkhotelu Praha, sledují prezentace zahraničních zastoupení. Foto: Lucie Poštolková

Nizozemci se zajímají glamping (komfortnější a luxusnější kempy), digitální detox (dovolená bez technologií a mobilu), gastronomie, agroturistika,  like a local, Couchsurfing a Airbnb.  V 78 % případech cestují na dovolenou autem.

V žebříčku nejpopulárnějších golfových destinací pro Skandinávce je Česká republika na 28. místě. Přičemž 500 000 Švédů se aktivně věnuje golfu!

Pro Skandinávce je Praha na 9. místě v žebříčku nejpopulárnějších „city breaks“.

Důraz na on-line prezentace turistických nabídek potvrdila řada zahraničních zastoupení. Například v Číně evidují 618 000 000 aktivních uživatelů internetu, z nich 80% používá internet v mobilu, a 53% rezervací hotelů proběhlo přes internet (zvláště individuální turisté /FIT) do 25 let).

Argentinci kupují kompletní dovolenou na internetu, vyplatí se proto investovat do on-line kampaní, pokud cílíte na turisty z Argentiny.

Během příštích 20ti let se očekává 3,4 miliardy turistů z jihovýchodní Asie, Asie tak dostáhne 400 % nárůstu a 60 % turistů vycestuje do celého světa.

Roste význam generace Y, millennials. Markéta Lehečková ve své prezentaci představila trendy millennials, kam patří: on-line, smartphone, LowCost a sociální sítě. Představila také vzoreček pro propagaci destinace: Destinace rovná se cena děleno motivace na třetí krát on-line komentáře na druhou.

Více fotografií z Travel Trade Day najdete na Facebooku TTG zde.

[box]

Více o outgoingových trzích, které se představily na seminářích Travel Trade Day, si přečtete v jednotlivých článcích, které pro Vás redakce TTG Czech připravila.

[/box]

 

Mediální výsledky jednotlivých zahraničních zastoupení 2014/2015
AVE (finanční hodnota kampaní) OTS (mediální zásah) Počet fanoušků
Slovensko 20 803 864 CZK 15 776 598 1 517
Čína – Šanghaj* 120 298 151 CZK 47 873 575 87 316 (Weibo)
Čína – Peking* 120 298 151 CZK 47 873 575 91 321 (Weibdo)
Itálie 40 891 470 CZK 50 122 891 11 322
Mexiko & Latinská Amerika 39 436 743 CZK 299 819 035 160 395 FB/ 7 338 Twitter
Německo 141 541 853 CZK 118 013 311 6 685
Velká Británie & Irsko 74 806 791 CZK 286 765 433 3 987
USA & Kanada  (Sídlo New York)* 172 081 595 CZK 275 907 795 20 991 FB/ 13 737 Twitter
USA (sídlo Los Angeles)* 172 081 595 CZK 275 907 795 40 012
Rusko & Litva, Lotyšsko 44 697 464 CZK 87 855 621 1768 FB/ 7 215 VK
Skandinávie 21 206 310 CZK 46 010 988 2330 FB /213 Twitter
Polsko 122 199 721 CZK 355 163 569 8 831
Francie 77 069 522 CZK 54 957 986 1 378
Španělsko & Portugalsko 71 196 999 CZK 133 933 144  5 748 FB/ 1 807 Twitter
J. Korea &  Filipíny 70 431 468 CZK 170 783 290 6 170
Japonsko Nezveřejnilo data Nezveřejnilo data Nezveřejnilo data
Hong Kong & JV Asie 70 057 829 CZK 131 953 370 2 301
Rakousko Nezveřejnilo data Nezveřejnilo data Nezveřejnilo data
Benelux 53 707 828 CZK 20 413 108 1 985 FB/ 243 Twitter

* Zastoupení států USA a Čína mají rozdělené zastoupení do dvou oblasti, kde má každé vlastní sociální sítě, ale mediální kampaně jednotlivých států probíhají dohromady.

 

Lucie Poštolková

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..