Zahraniční novináři se vydali po stopách Santiniho

Partnerský článek

V první polovině dubna zorganizovala agentura CzechTourism ve spolupráci s Vysočina Tourism dva press tripy s názvem Baroko všemi smysly – putování za Santinim, které zahraničním novinářům představily barokní skvosty ve středních Čechách a na Vysočině. První skupinu tvořili novináři z USA, Kanady, UK, Irska a Dánska. Druhou skupinu pak novináři z Francie.

Foto: CzechTourism

Program obou press tripů začal prohlídkou Prahy zaměřenou především na barokní památky. Další dny již směřoval do regionů. Zahraniční hosté měli možnost navštívit zámek Jemniště, Žďár nad Sázavou, zámek v Telči či klášter v Želivi. První skupina měla program navíc doplněný o návštěvu Kutné Hory a Národního hřebčína Kladruby nad Labem. Francouzští zástupci médií měli program naopak obohacený o návštěvu zámku Jaroměřice nad Rokytnou.

Všechny novináře uchvátila návštěva Žďáru nad Sázavou a Poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené Hoře, kde se stal jejich osobním průvodcem přímo hrabě Kinský. Úspěšná byla pro zástupce zahraničních médií i zastávka na zámku v Telči, kde si měli možnost nejen prohlédnout zámek, ale bylo pro ně připravené i barokní taneční vystoupení skupiny Alla Danza. Mohli si tak všichni prakticky vyzkoušet barokní tanec a prohlédnout si krásné barokní kostýmy tanečnic.

„Aby program nebyl pouze přehlídkou barokních památek, byl doplněný také o prvky zážitkového turismu – degustací místního vína, návštěvou palírny v Hospodářském dvoře v Bohuslavicích či návštěvou klášterního pivovaru v Želivi s možností ochutnávky piva. Dále měli hosté možnost navštívit Muzeum čokolády v Kutné Hoře či se svézt v kočáře a obdivovat starokladrubské bělouše v Národním Hřebčínu Kladruby nad Labem,“ dodává vedoucí oddělení press a fam tripů agentury CzechTourism Jana Soukalová.

Baroko, které je marketingovým tématem agentury CzechTourism pro letošní rok, se promítne i do plánu dalších poznávacích cest pro zahraniční novináře. Do Plasů, Mariánského Týnce, Chýše, Žatce či Plzně míří poznávací cesta pro německé a rakouské novináře, barokní dědictví Moravy představí CzechTourism v květnu též španělským, latinskoamerickým, japonským či čínským zástupcům médií.

„Jak už to bývá, mou hlavní motivací pro cestu do České republiky byla návštěva Prahy. Ale v té zemi je toho k vidění a k poznání mnohem víc. Stačí, když se vydáte pár hodin za hlavní město. Pro mě byla nejlepší místa na cestě po České republice Kutná Hora a Telč, takže bych všem doporučila, aby nasedli do auta a tahle skvělá místa navštívili,“ uvedla Sarah Glasscott z Irish Daily Mail.

„Děkuji za těch několik dní, během kterých jsme měli možnost poznat krásná místa a potkat tak zajímavé lidi, jako je například hrabě Kinský. Určitě se do Česka brzy ještě podívám!“ poznamenal Gregory Gérault, Le Monde du Camping-Car.

Zážitky anglického novináře Michaela Pickupa čtěte ZDE.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *