HotelyLidéMěsta & regiony ČRRozhovoryTOP

Motivovaný zaměstnanec = spokojený host

Tímto pravidlem se řídí hotelový řetězec Orea Hotels & Resorts. Nejen o tom, jak a čím společnost své zaměstnance motivuje a v čem se jí to vrací, jsme hovořili s HR ředitelkou, paní Petrou Slabou.

Foto: OREA

Nejdřív dva roky covidových restrikcí, teď vysoká inflace, jak se vašemu řetězci v této situaci daří?

Daří se nám kupodivu velmi dobře, měli jsme obavy, že to bude horší. Ale lidé chtějí cestovat a my jsme investovali spoustu energie do toho, abychom je přesvědčili, že jsme ta pravá destinace pro jejich relax a odpočinek anebo pracovní akce. A podařilo se. Naše resorty mají v sezoně obsazenost 95–98 %, výborně se rozjely i naše business hotely, např. Orea Congress Hotel Brno, bývalý hotel Voroněž. Ten jsme během covidu zrekonstruovali a myslím, že velmi pěkně. Hotel má největší kongresové prostory v Brně, skvěle vybavené pro konání jakékoliv akce. Náš pražský city hotel Pyramida má skvělou polohu blízko Pražského hradu a do centra města je to také jen kousek, to je veliká výhoda. Velký význam pro rozjezd byznysu po covidu pro nás mělo, že se nám podařilo zachovat náš kompletní kmenový personál. Jsme součástí investiční skupiny a druhá část skupiny nás podpořila.

Kolik lidí Orea zaměstnává?

Máme přibližně 550 kmenových zaměstnanců, tedy zaměstnanců, kteří u nás pracují v hlavním pracovním poměru, a průběžně zhruba 250 sezonních zaměstnanců, kteří nám pomáhají pravidelně pokrývat sezony. Vzhledem k tomu, že máme resorty, city i lázeňské hotely, sezona v celém řetězci je prakticky celý rok, jen se střídá obsazenost našich hotelů v jednotlivých segmentech. Naši trvalí sezonní spolupracovníci jsou naše velká výhoda, práci znají, není třeba nabírat nový personál, školit ho apod.

Čím to je, že se vás zaměstnanci tak drží?

Naši zaměstnanci jsou pro nás doslova na prvním místě a je pro nás velmi důležitá jejich motivovanost. Řídíme se jednoduchým pravidlem, že jen motivovaný zaměstnanec znamená spokojeného hosta, a o to nám přece jde. Investujeme do zaměstnanců, poskytujeme jim například Cafeterii benefitů, kde si zaměstnanci mohou vybrat mezi našimi interními benefity nebo těmi, které podporuje stát. Mezi nejoblíbenější samozřejmě patří možnost cestování po našich hotelech, mohou si vybrat, do kterého pojedou, platí 250 Kč za noc a mají 40% slevu na služby. Intenzivně se věnujeme profesnímu i osobnostnímu rozvoji a dovednostem v péči o naše hosty. Chceme být konkurenceschopní v oblasti odměňování, a proto se každý rok porovnáváme s českým pracovním trhem. Našim pracovníkům nabízíme i mobilní aplikaci Advanto, která jim umožňuje vybrat si kdykoliv v měsíci zálohu na svou odpracovanou mzdu, funguje vlastně jako takový bankomat. V životě se může stát cokoliv, stačí rozbitá pračka nebo auto, nechceme, aby naši lidé spadli do dluhových pastí.

Jak jste na tom se zpětnou vazbou od zaměstnanců?

Od loňského léta pracujeme se systémem dotazování LutherOne, každých čtrnáct dní se ptáme části zaměstnanců, jak se cítí, s čím jsou spokojení, s čím spokojení nejsou, z toho získáváme statisticky relevantní informace. Odpovědi jsou samozřejmě anonymní. Jsem moc ráda, že motivovanost našich zaměstnanců dosahuje pravidelně nad 80 %, takže patříme do kategorie Best Employers. Na motivovanosti je opravdu důležité, že vypovídá o tom, že se u nás zaměstnanci dobře cítí a nepřemýšlejí o změně. Díky tomu pak můžeme poskytovat špičkové služby našim hostům. V letošním roce jsme jeden z našich klíčových rozvojových programů věnovali vymýšlení tzv. wow momentů pro naše hosty a je velká radost vidět, jak naši zaměstnanci proaktivně přemýšlejí nad tím, jak naše hosty potěšit. Třeba až k nám přijedete příště, někdo z našich kolegů odklidí z vašeho auta před odjezdem sníh – no není to super nápad?

Naďa Rybárová

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button