Za první čtvrtletí přijelo 1,3 milionu zahraničních turistů a ČSÚ hlásí nárůst

Český statistický úřad (ČSÚ) zveřejnil aktuální údaje z cestovního ruchu za první čtvrtletí letošního roku. Vyplývá z nich, že do České republiky přijelo za tuto dobu celkem 1,3 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o necelá tři procenta.

CzechTourism

Zdroj: CzechTourism

Agentura CzechTourism informuje o aktuálních datech ČSÚ. V prvním čtvrtletí uskutečnili zahraniční turisté v ČR celkem 4,1 milionu přenocování. Počet přenocování vzrostl meziročně o 4,2 procenta a rostl tak rychleji než počet příjezdů.

„Prodlužování průměrné doby pobytu je poněkud neobvyklé, v posledních letech zaznamenáváme spíše opačný trend. V tomto případě se na rychlejším růstu přenocování jednoznačně projevil rostoucí zájem ruských turistů,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.  Ruští turisté se v České republice v průměru zdrží o dva dny déle než ostatní zahraniční turisté. V první čtvrtletí činila průměrná doba pobytu ruských turistů 5,15 přenocování na příjezd.

Rusové také nejvíce utrácejí za nákupy a jejich výdaje dále rostou. Podle údajů společnosti Global Blue Czech Republic vzrostly v prvním čtvrtletí roku útraty ruských turistů o 30 procent. Pokud jde o nákupy, tvořili Rusové zdaleka nejvýznamnější skupinu turistů ze zemí mimo EU. Průměrná hodnota jednoho nákupu ruského turisty činila 6796 korun, což bylo o 145 korun více než ve stejném období loňského roku. Nejvíce za jeden nákup utratili turisté z Číny – v průměru 12 457 korun. Data vycházejí ze statistiky podaných žádostí o vrácení DPH při nákupech zahraničních turistů nad 2000 Kč, které společnost zprostředkovává.

Kromě Ruska vzrostly v prvním čtvrtletí také příjezdy turistů z Číny, Německa, Dánska, Švýcarska, USA, Brazílie či Izraele. Pokles zaznamenali statistici především u zemí s problematickou hospodářskou situací, jako je Itálie, Španělsko, Portugalsko, ale i Japonsko či Slovinsko.

„Výsledky za první čtvrtletí potvrzují, že naše snaha o větší diverzifikaci incomingu a především orientace na perspektivní vzdálené trhy odpovídá realitě vývoje globální ekonomiky, “ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *