Z VŠO vycházejí odborníci na plánování letů i profesionální piloti

Partnerský článek

Už více než 16 let Vysoká škola obchodní v Praze (VŠO) připravuje mladé lidi na budoucí uplatnění v oblastech cestovního ruchu. Málokdo však ví, že škola dokáže profesně připravit i odborníky na plánování letů, piloty nebo řídící letového provozu. Absolventi leteckých oborů na VŠO nacházejí uplatnění u prestižních společností a podniků jako Český aero­holding, Letiště Václava Havla Praha nebo Řízení letového provozu ČR.

Foto: Shutterstock

VŠO vznikla se záměrem poskytovat lidem vzdělání v oblastech, které jiné vysoké školy nenabízejí nebo dostatečně nepokrývají. V současné době se zaměřuje zejména na oblast cestovního ruchu a leteckou dopravu. Škola si zakládá na kvalitním vzdělávání, proto se pedagogický sbor skládá z řady odborníků, kteří za sebou mají léta zkušeností z praxe. Místní Katedra letecké dopravy si navíc klade za cíl nadále zlepšovat předměty z hlediska zvyšování kvality závěrečných praxí, aby po absolvování školy mohli absolventi obstát v konkurenčním boji na trhu práce. „Bakalářské programy často staví jen na teoretických základech a pouze studenty připravují na magisterské studium, které teprve dává smysl. Na VŠO si zakládáme na tom, aby studium na bakalářském stupni dávalo smysl samo o sobě. Proto jsou letecké obory hned od prvního ročníku hodně zaměřené na praxi,“ vysvětluje Luboš Janko, vedoucí Katedry letecké dopravy.

Ojedinělý je obor Letecký provoz, který propojuje letectví s cestovním ruchem. „Veřejné školy obvykle nabízejí pouze technické letecké obory, přitom potřebujeme vedle konstruktérů letadel také vzdělané piloty, řídící letového provozu nebo odborníky na plánování letů. Tuto díru na trhu jsme se rozhodli zaplnit, a zaměřili se proto na konkrétní segmenty cestovního ruchu,“ vysvětluje rektor VŠO Jindřich Ploch.

 

Připravujeme studenty i na profesi profesionálních pilotů

Přestože se VŠO podařilo propojit studium cestovního ruchu s leteckou dopravou, stále si studenti mohou zapsat předměty jako letadlová technika nebo mechanika letu a zvolit si, jestli se vydají více technickou nebo manažerskou cestou. „Tento semestr učím například radionavigaci, letecké právo, provozní postupy nebo palubní přístroje. V budoucnu se chystám přednášet i o bezpečnosti v letecké dopravě,“ říká Vladimír Soldán, dlouholetý kapitán Českých aerolinií, který od loňského roku působí na Katedře letecké dopravy.

VŠO také spolupracuje i s dalšími pilotními školami v Česku, díky kterým se studenti letectví mohou zapsat do výcvikových programů a po absolvování získat kvalifikaci pilota. Výcvik trvá přibližně dva roky. Tato doba se však může měnit s ohledem na druh požadované pilotní kvalifikace. „Velkou roli zde také hrají píle a motivace každého uchazeče. Povolání pilota není „řemeslo“ jako každé jiné, je to svým způsobem tvůrčí činnost, neboť pilot by měl disponovat představivostí, intuicí a talentem,“ dodává Soldán.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *