Webové kamery, aneb prezentujte, jak je u vás krásně

Jsou věci, které byste raději neviděli, jsou místa, která byste naopak chtěli vidět pořád. Moderní technologie vám mohou pomoci díky webové kameře váš záměr splnit.

16-02

Ukázka snímků z webové kamery ve Dvoře Králové n/L, www.kralovedvorsko.cz

Webová kamera je vhodným doplňkem webových stránek pro provozovatele stránek měst či obcí. Regionální portály mohou prezentovat aktuální krásu svého zajímavého místa. Lyžařům zase přijde vhod aktuální počasí na sjezdovce včetně fronty u lanovky. Hotely a penziony prezentují nejatraktivnější výhled z okna. Majitel továrny se zase může dívat na firmu přes internet a zároveň ji monitorovat v rámci zabezpečení. Možností využití se meze nekladou, technologie je připravena na všechno…

Jaké je využití webových kamer?

Venkovní webové kamery se zařízením pro automatické pořizování snímků ve fotografické kvalitě (až 10 megapixelů) lze využít k publikování aktuální fotografie určitého místa (objektu) na webových stránkách. Mezi nejzajímavější doplňkové marketingové možnosti těchto „webkamer“ patří: doplnění firemního loga s kontaktem do snímku, sledování aktuální teploty (kamera s teplotním čidlem), pořízení detailního snímku (zoom) a prezentace historie fotografií a teplot po dobu i několika let.

Jaké webové kamery znáte?

Existují dvě hlavní skupiny webových kamer: vnitřní a venkovní. Převážnou část vnitřních webkamer tvoří webkamery osobní, které jsou umístěny přímo u počítače a sledují majitele při různých činnostech. Druhou skupinou jsou venkovní kamery, které může majitel využít pro prezentaci cestovního ruchu na webových stránkách. Venkovní webové kamery lze ještě dělit na automatické digitální fotoaparáty a streamové kamery.

Fotoaparáty pořizující pravidelně snímky ve vysoké grafické kvalitě s relativně malým zatížením internetového připojení. Nevýhodou těchto „kamer“ je, že návštěvník webových stránek uvidí nový snímek pouze jednou za určitý časový interval.

Druhou skupinou venkovních kamer jsou přístroje nahrávající videozáznam (stream) nepřetržitě. Vzhledem k větší datové náročnosti na propustnost linky je ale většina takovýchto „vysílání“ poskytována v menší kvalitě nebo je již finančně náročnější.

Aleš Kubica

Drosera – internet professional

IT manažer, www.drosera.cz

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *