WCF: Nové vize komunikace budoucnosti

Praha hostila Světové komunikační fórum (World Communication Forum in Davos – WCF) začátkem října v prostorách Novotel hotelu. Během celého dne se vystřídala celá řada osobností z mediálních společností z Velké Británie, Ruska, Švýcarska, USA i České republiky.

Foto: Lucie Poštolková

Foto: Lucie Poštolková

K nejočekávanějším řečníkům patřil Paul Holmes (Founder and CEO Holmes Report, SABRE awards), ale stejně tak byly zajímavé další příspěvky od Senty Cermakové (Hewlett-Packard), Richarda Chinna (Wolff Olins UK) a dalších. Paul Holmes se zaměřil na synergii firmy, kdy sliby reklamní kampaně musejí plnit především zaměstnanci firmy, jedině tak může obchodní značka obstát. Jde o odpovědnost, do které se musí zapojovat také marketingové oddělení. Podle Holmese se komunikace firem mění, musejí být schopné obhájit svá rozhodování všude – v novinách, na Twitteru, Facebooku, ale i své matce. Právě matky mohou být dobrým indikátorem. Velké úspěšné kampaně PR by měly lidi především aktivně zapojit.

Podle Holmese se také management více musí zapojit do společnosti. „Firmy by měly přestat dávat finance na vylepšení negativní reputace. Říkám, neposílejte peníze na charitu pro záchranu tygrů! Raději přestaňte ničit ekosystém. Nejlepší je investovat do budoucnosti – do dlouhodobých investic,“ vysvětloval přístup, který zároveň dokáže zaujmout zákazníky.

Paul Holmes přednášel v Praze. Foto: Lucie Poštolková

Paul Holmes přednášel v Praze. Foto: Lucie Poštolková

Sociální média přinášejí velké plusy – jsou demokratičtější a rychle měřitelná. Analýzu můžete mít hned druhý den. Podle Maxima Behara se z lidí na sociálních sítích stávají „novináři“, kteří šíří a publikují svým způsobem „mediální obsah“. O tom, jak by měla PR komunikace vypadat, bylo vyzdviženo několik hledisek – kreativní platforma (ohled na kontext a její způsoby), inteligence (lidé tvořící PR nestudují všechny podklady o svém produktu), melounová metoda a mnoho dalšího.

Publikum tvořili zástupci mezinárodních firem, ale i z České republiky. Celý den se nesl v příjemné diskusní atmosféře – publikum bylo vybaveno cedulkami jako na diskusním fóru Facebooku: Like. Comment. Share. V případě, kdy se chtělo přihlásit o slovo, stačilo zvednout příslušnou cedulku.

lp

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *