Vyhledávač Trivago poprvé utržil přes miliardu eur, zůstává však ve ztrátě

Hotelový metavyhledávač Trivago v roce 2017 výrazně zvýšil obrat, který poprvé přesáhl jednu miliardu eur. Hospodářský výsledek je však nadále záporný a letos se dá očekávat oslabení růstu.

Vizualizace nové centrály Trivago, která se letos dostavuje na Kesselstraße v Düsseldorfu. Měla by pojmout až 2000 zaměstnanců.

 

Düsseldorfská společnost Trivago v roce 2017 dosáhla 37% nárůstu obratu na 1,035 miliard eur. Ztráta činila 13 milionů eur, což je podstatně méně než 51 milionů eur v roce 2016. Na této předloňské ztrátě se však podepsaly mimořádné výdaje na vstup na americkou burzu Nasdaq.

Analytici kriticky upozorňují na skutečnosti, že téměř 80 % inzertních příjmů získává Trivago pouze od dvou portálů, a to Booking.com a Expedia. Ve čtvrtém čtvrtletí však podíl obou těchto tržních lídrů klesl na 72 %. Ve druhém pololetí se s výdaji na Trivago držel zpátky zejména Booking.com. Velké portály obecně zjišťovaly, jak mohou jít s inzertními výdaji dolů, aby však přesto zůstaly v přehledech Trivaga.

Vyhledávač Trivago uzavírá s více hotely smlouvy přímo, aby se vyhnul závislostí na velkých online cestovních agenturách (OTA). Mimoto spousta hotelů chce podpořit přímý prodej přes vlastní webové stránky. Trivago má podle svého vedení smlouvu přibližně se 400 000 hotely a chystá se vybudovat i nabídku apartmánů.

Téměř 90 % obratu vydává Trivago na marketing, zejména na televizní inzerci a propagaci na internetových vyhledávačích. Návratnost výdajů na inzerci Trivagu klesla ze 120 na 115 %, tj. každé 1 euro vydané na inzerci se vydělalo 1,15 eur.

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *