Vydatná konference: 360° Travel Trends

Vlna technologických inovací zásadně mění fungování cestovního ruchu. Trendy, nadějnými startupy, činností influencerů a marketingem destinací se zabývala konference 360° Travel Trends.

Ondřej Duffek a Hynek Hampl (v popředí), Foto: Ondřej Duffek

Konferenci uspořádal zakladatel a CEO stejnojmenné společnosti Petr Klymec ve spolupráci s generálním partnerem akce Incheba Expo Praha a hlavním mediálním partnerem a spoluorganizátorem bloku destinačního marketingu TTG Czech. Zde je přehled všeho zásadního.

Jak se budeme dopravovat?

Celou konferenci odstartoval tzv. „fireside chat“, neboli v zahraničí velmi populární formát žhavého interview. Petr Klymec vyzpovídal jednoho ze spoluzakladatelů Skypickeru, dnes Kiwi.com, Zdeňka Komendu.

Fireside Chat se Zdeňkem Komendou

Diváci se dozvěděli vše od vzniku samotného projektu přes to, jak si vydobyl místo na slunci, až po smělé plány do budoucna – bude například letecká společnost Kiwi.com?

Šimon Říha z Hahn Air hovořil o zkušenostech ze „startupování“ nízkonákladové společnosti SmartWings a také o aktuálním high-end projektu Jetclass, který zpřístupňuje cestování na palubách soukromých letadel. Jak funguje nízkonákladový byznys na zaoceánských letech, představil Martin Mareš z Norwegian. Ondřej Krátký z firmy Liftago, která zefektivňuje využívání taxislužby, potvrdil, že budoucností tohoto druhu dopravy je fenomén současné průmyslové revoluce – automatizace, tedy automobily, které se řídí samy, a také umělá inteligence. O cenné zkušenosti z práce na projektech BlaBlaCar a Flixbus se podělil Pavel Prouza. Během závěrečné debaty měli diváci možnost se svými dotazy zapojit přes slido.com a vyzpovídat všechny aktéry odborného panelu.

Technologické proměny

S nástupem automatizace a umělé inteligence čeká zásadní proměna i ostatní služby v cestovním ruchu, naznačil Jan Tyl ze společnosti Inventi. Jako příklad uvedl nasazení chatbotů pro vyhledávání a rezervaci ubytování a letenek a personalizaci dalších služeb. Lukáš Nevosád ze Sygic Travel seznámil účastníky s využitím virtuální a rozšířené reality a 360° videí. O využití 360° virtuálních prohlídek a videí v marketingu a trendech ve fotografování a tvorbě videí mluvil i Jaroslav Hora z Horus Eye. Jak zatraktivnit turistům pobyt v destinaci? Jednou z odpovědí je připravit jim program ve formě hry, tedy pobyt „gamifikovat“. Zbyšek Podhrázský z firmy Cryptomania hovořil hlav-ně o šifrovacích hrách, Vít Pechanec z World Media Partners pak o interaktivním poznání míst v rámci projektu Geofun.

Úvodní slovo Petra Klymce při zahájení konference, Foto: Jiří Andres

Jak vytěžit, ale nezničit

Na toto žhavé téma se zaměřil paralelní konferenční blok věnovaný destinačnímu marketingu. Na úvod Jan Jelínek z agentury B&T ukázal, jaké reklamní kampaně na destinace fungují. Jaromír Polášek z Jihočeské centrály cestovního ruchu na projektu Památky žijí vysvětlil, jak lze podpořit návštěvnost méně známých památek mimo „velké“ turistické destinace.

Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu. Foto: Petr Bílek

Stanislav Voleman z Asociace průvodců ČR nastínil budoucnost průvodcovské profese. To, že na návštěvnost památek může mít významný vliv i zápis do seznamu UNESCO, zmínila Dita Limová z Ministerstva kultury ČR. Michal Urban z Montanregion Krušné hory – Erzgebirge představil hornické památky na české i saské straně Krušných hor, které usilují o zápis na seznam kulturního dědictví UNESCO. O využití památek UNESCO v marketingu destinace promluvila Lenka Vargová Jurková, ředitelka Košice Kraj Turizm, v souvislosti s projektem UNESCO na dosah.

Lenka Vargová Jurková, ředitelka Košice Kraj Turizm. Foto: Petr Bílek

Barbora Podhrázská, šéfka marketingu Brna, představila tvorbu sexy brandu města a poskytla inspiraci pro přiblížení starého města zcela mladému publiku. Odvrácenou stranu turismu, tzv. overtourism, podrobně zanalyzoval odborník na cestovní ruch Hynek Špinar.

Amara Zemplinerová a Petr Bílek z TTG Czech, Foto: Jiří Andres

Vlivní lidé

Přes masivní rozšíření automatizace a technologií hrají v určitých službách zásadní roli lidé. Právě lidem a využití jejich vlivu v cestovním ruchu se věnoval konferenční blok influencer marketingu. Uvedl jej druhý fireside chat, kde Petr Klymec tentokrát vyzpovídal Janka Rubeše, známého lovce turistických pastí, který nyní připravuje pro Seznam.cz průvodce Honest Guide. Veronika Primm z TravelGeekery vysvětlila, jak pro marketingovou spolupráci influencery vybírat a jak s nimi pracovat. Ondřej Janků z Bohemian Hostels & Hotels ukázal, jak promyšlená spolupráce s influencery může dostat firmu i do významných světových médií. Instagrammeři Ondřej Duffek a Hynek Hampl pohovořili o tom, jak využívat Instagram v marketingu destinací a jaký potenciál toto sociální médium má. Sociálními médii se zabýval i Petr Andrýsek ze Socialsharks. Využití audiovizuálního obsahu a blogů v destinačním marketingu rozvedl Josef Ciglanský, social media manager agentury CzechTourism. Anna Lebedeva z Handy a poté Radek Novotný z MyStay nastínili, jak s využitím moderních technologií komunikovat s  hotelovými hosty a poskytovat jim služby.

Startupy na grilu

Soutěž startupových projektů proběhla na konferenci 360° Travel Trends ve formátu Dragon’s Den, v  rámci něhož devět semifinalistů předstoupilo s desetiminutovou prezentací před odbornou porotu (Jan Tyl z Inventi, Luděk Hrnčíř z Cryptomania, Šimon Říha z Hahn Air, Aleš Ducháč z Credo Ventures a Lukáš Nevosád ze Sygic Travel). Poté následovalo grilování dotazy ze strany poroty. Do finále postoupili tři finalisté, kteří se utkali v tzv. „elevator pitch“ (zkrácená dvouminutová prezentace, pozn. red.).

Vyhlášení soutěže startupů, Foto: archiv konference

V ostré konkurenci zvítězil Jan Doležal s projektem SmartGuide, stříbrný byl David Manley z GoRealEurope, třetí pak Tomáš Děkan z projektu Localgrapher. Trio vítězů získalo hodnotné ceny v podobě mentoringu a účasti na akcích pro startupy od společnosti Inventi. Ceny poskytla i poradenské skupina West Shoreditch London, zastoupená Petrem Klymcem, jež nabídla kromě mentoringu i napojení na globální startup ekosystém a společnou účast na veletrhu Travel Technology London. Všichni tři finalisté již návštěvu Londýna téměř vzápětí, ani ne týden po konferenci, absolvovali. Finalisté též získají ocenění TTG Travel Startup & Innovation Award na dubnovém vyhlášení.

Petr Klymec vyhlašuje vítěze startupové soutěže, Foto: archiv konference

SmartGuide je platforma, pomocí níž si mohou turistické atrakce či destinace vytvořit vlastního profesionálního průvodce pro smartphony. GoRealEurope umožňuje sestavení cesty na míru. Localgrapher je aplikace, která usnadňuje v různých destinacích najmout si profesionálního fotografa. Dalším účastníkem byla platforma Baby City Guide pro výměnu zkušeností rodičů cestujících s malými dětmi. Be Prague je určena pro poskytovatele krátkodobých pronájmů a hostům hlavního města otevírá pozitivní zážitek z návštěvy. Triphood je personalizovaná aplikace s interaktivními výlety do okolí. Tripinder je cestovatelská seznamka, na níž můžete najít parťáky na cestu daného druhu a v daném termínu. Půjčováním aut se zabývá aplikace SmileCar a TellMeHi usnadňuje hledání místního průvodce v různých destinacích po světě. Soutěžící startupy podrobněji představíme na www.ttg.cz.

Další akce 360° Travel Trends sledujte na FB stránkách konference a na www.ttg.cz. Pokud byste se měli zájem přihlásit na příští ročník jako řečník, partner či máte nějaké připomínky k proběhlému ročníku, pište na prague@360traveltrends.com.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..