Vítězné vavříny nejlepší TIC kraje Praha pro Rytířskou

Na základě ankety společností Denik.cz, Asociace turistických informačních center ČR a agentury CzechTourism byl turistickému informačnímu centru PIS – PCT v Rytířské udělen titul Informační centrum 2013 kraje Praha.

Nora Dolanská

Nora Dolanská Foto: archiv PIS – PCT

Nejen o tomto úspěchu jsme si povídali s ředitelkou Pražské informační služby – Prague City Tourism (PIS – PTC) Norou Dolanskou.

Co vám přináší vítězství v anketě Nejlepší informační centrum kraje Praha?

Velice nás těší skutečnost, že jsme v konkurenci rekordního počtu přihlášených informačních center také v letošním roce obhájili první příčku. TIC v Rytířské ulici je vyhledávaným cílem jak zahraničních turistů, kteří se na nás obracejí s nejrůznějšími druhy dotazů, tak i pražských návštěvníků, kteří si zde mimo jiné obstarávají vstupenky na nejrůznější akce. Vítězství si ceníme i proto, že se hlasování zúčastnila široká veřejnost, která naše TIC navštěvuje, a ta je, jak se ukazuje, s poskytovanými službami velmi spokojena. Ocenění násobí radost z toho, že se na druhém místě umístilo naše TIC v Malostranské mostecké věži, o třetí místo se dělí TIC ve Staroměstské radnici s Infocentrem v Celetné ulici.

Zvítězili jste, jak se lidově říká, na plné čáře, čím si to vysvětlujete?

Klademe důraz na profesionalitu, odborné znalosti, reálie Prahy a vstřícný přístup našich pracovnic a pracovníků, což velkou měrou přispívá k oblibě našich TIC. Ze čtyř míst, která Pražská informační služba – Prague City Tourism (PIS – PCT) provozuje, právě do Rytířské zavítá nejvíce Čechů, kteří v této anketě dávali svůj hlas. Informační centra ve Staroměstské radnici a v Mostecké malostranské věži plní funkci informátorů zejména pro cizince, díky své turisticky exponované poloze v centru turistického dění.

ocenění PIS

Letos jste rozšířili spolupráci s Národním divadlem. Považujete to za důvod zvýšené obliby vašeho turistického centra u turistů?

V létě tohoto roku byla zahájena širší spolupráce mezi PIS a Národním divadlem, díky ní právě v Rytířské vzniklo oficiální předprodejní místo této významné kulturní instituce. V rámci spolupráce jsme rozšířili otevírací dobu ze všedních dní i na víkendy. Věřím, že jde o jeden z aspektů vítaných turisty i Pražany. Jsme potěšeni, že s námi Národní divadlo spolupracuje a veřejnost to přijímá jednoznačně kladně.

Máte zmapováno, kolik návštěvníků navštíví TIC v Rytířské za rok?

Za rok 2012 jsme zaznamenali v TIC Rytířská téměř tři sta tisíc návštěvníků (288 927). Pro představu podílu Rytířské na návštěvnosti všech pěti infocenter vloni provozovaných PIS – PCT uvádím, že jsme vloni obsloužili 1,31 milionu turistů.

O běžných službách, které v TIC poskytujete, má asi každý představu. Je však nějaká činnost, kterou také provádíte, ač je to neobvyklé a lidé to nevědí?

Mezi klasické služby TIC patří zprostředkování informačních brožur o Praze či ubytování, prodej velké mapy celého území Prahy a přilehlého okolí, prodej takzvané Pražské karty, vstupenek na kulturní i sportovní akce, okružní jízdy po Praze a výlety mimo Prahu a další. K našim oblíbeným a využívaným službám náleží Vlastivědné vycházky, měsíčně jich pořádáme okolo čtyř desítek. Prostřednictvím TIC turisté rádi využívají služeb dispečinku průvodců, kde jsme schopni zajistit tematicky zaměřené a výborně zabezpečené procházky Prahou. Naše organizace je nejen vyhledávanou institucí mezi profesionály v cestovním ruchu (máme pro ně připravenou řadu programů), ale i odbornou či laickou veřejností.

Existuje rivalita mezi jednotlivými informačními centry v Praze?

Rivalitu mezi jednotlivými provozovateli TIC necítím. Snad i proto, že každé TIC je svou polohou specifické a „odbavuje“ jiné spektrum návštěvníků. Odlišný záběr má Informační centrum Středočeského kraje na Praze 1 než naše TIC na letišti.

red

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *