Valentýnským balíčkům se letos dařilo

Velký zájem o svatovalentýnské balíčky letos zvedl objednávky o 94 % na portálu Spa.cz. Kdo nejčastěji kupuje romantické pobyty a jak balíček na sv. Valentýna sestavit nejlépe?

Foto: Pixmac.com - Spa.cz

Foto: Pixmac.com – Spa.cz

Na oslavu svátku sv. Valentýna se názory různí a lidé se většinou dělí na dva tábory, a to odpůrce všeho, co se k Valentýnu jakkoliv přibližuje, a naopak milovníky romantiky a svatovalentýnských oslav. Jisté je to, že se jedná o efektivní marketingový nástroj.

Údaje portálu Spa.cz potvrzují, že se valentýnských pobytů účastní především mladší generace klientů do 35 let a pobyty objednávají převážně muži, i když žen, které jsou v tomto směru iniciativní, přibývá. Lidé nad 35 let spíše sv. Valentýna bojkotují a dívají se na něj s despektem.

Popularita romantických zážitků meziročně roste a neplatí to pouze u valentýnských večeří, ale jak je vidět na číslech (viz tabulka), také v případě romantických a valentýnských pobytových balíčků.

Zájem o tyto pobyty potvrzuje také Hotel Rezidence**** v Nových Hradech. „Valentýnský pobyt vyplnil 45 % celkové kapacity hotelu o víkendu 14.–16. 2. 2014,“ uvedl Jakub Dvořák, ředitel Hotelu Rezidence. Přičemž přiznávají, že tento balíček měli ve své nabídce letos poprvé.

Priessnitzovy léčebné lázně evidují o valentýnském víkendu pouze 13% obsazenost valentýnskými (romantickými) pobyty.

Jaké balíčky fungují?

„Velmi populární jsou pobyty krátké na dvě a velice často i pouze na jednu noc, o to více je kladen důraz na prožitky za tu krátkou dobu,“ vysvětlila Jana Nesázalová, majitelka Hotelu Radun**** v Luhačovicích, proč je důležité nepodceňovat obsah balíčků.

Foto: Pixmac.com - Spa.cz

Foto: Pixmac.com – Spa.cz

„Letos jsme zaznamenali i několik „valentýnských odpolední“ s kulturou (naše prohlídka funkcionalistické vily pouze pro dva), masáží a romanticky vyzdobeným saunováním, poté se zážitkovým gurmánským menu s klavírem,“ dodala jako příklad Jana Nesázalová.

Ve vyhledávání portálu Spa.cz, největšího prodejce lázeňských a wellness pobytů v České republice, nejčastěji klienti vyhledávali společné procedury, jako jsou společné masáže, privátní wellness. Romantická večeře je v rámci romantických balíčků již standardem. Právě na Spa.cz si mohou návštěvníci vybírat až z více než 2500 pobytových balíčků do zařízení v šesti zemích střední Evropy.

Oživení nabídky

Únor je z pohledu prodeje krátkých wellness dovolených nebo lázeňských pobytů průměrným měsícem, proto je valentýnské téma vítaným osvěžením marketingu a příležitostí pro zvýšení prodeje. „Oproti minulému roku prodej valentýnských pobytů vzrostl obdobným tempem v Čechách i na Slovensku, a to téměř o 80 %,“ potvrzuje zvýšený zájem Ludovít Jambrich, majitel cestovní agentury Relaxos s. r. o.

Podle něj byla změna způsobená ani ne tak zvýšením zájmu o valentýnské pobyty, ale akciovými cenami, které vybraná zařízení nabízela. Z tohoto důvodu se meziroční nárůst prodeje koncentroval do několika destinací, na Slovensku to bylo především v Piešťanech.

„Valentýnské pobyty vnímáme jako příjemné oživení nabídky a způsob, jak zaujmout i mladší klienty,“ uvedl Martin Vencálek, sales manager Priessnitzových léčebných lázní.

  Richard Šipoš

manažer SPA.CZ – odborník na lázně a wellness

Výsledky prodeje valentýnských pobytů

2011

2012

2013

2014

Počet objednávek

131

139

112

219

Počet osob (objednávky*2)

262

278

224

438

Objednávky meziročně

6,00 %

-22,00 %

94,00 %

Počet zobrazených stránek v souvislosti s Valentýnem

28 998

72 691

61 745

124 500

Zdroj: Spa.cz

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *