V Istanbulu roste dopravní klenot

Plánujete navštívit někdy v tomto roce Istanbul? My jsme se na dvoudenním tripu organizovaném leteckou společnosti Turkish Airlines přesvědčili, že právě teď je ta nejvhodnější doba tam buďto letět, nebo si dopředu zarezervovat letenky.

Foto: Istanbul Airport

A to ze hned dvou důvodů, přesněji řečeno ze dvou časových perspektiv. Jaro tu začíná o poznání dříve než u nás, a vy tak máte ojedinělou možnost užít si tureckou metropoli v období března a dubna bez vysokých teplot i davů letních turistů. Pokud se rozhodnete pro tuhle jarní cestu, bude to zároveň poslední příležitost přistát na Atatürkově letišti. Protože na podzim, kdy je v Istanbulu podobně jako na jaře velmi příjemně co do teplot i turistického návalu, už přistanete někde jinde.

Atatürkovo letiště, byť poměrně nedávno rozšířené a počtem obsloužených cestujících dýchající na záda světovým megaletištím, je již těsně sevřené rezidenční a průmyslovou zástavbou a limitované středomořským pobřežím, takže už se nemá jak a kam dále rozrůstat. Proto už několik let vyrůstá na severozápadním okraji Istanbulu letiště nové, jehož první část je již z více než 80 % dokončena a bude uvedena do provozu 29. října 2018 – což je něco jako náš 28. říjen, tedy výročí vyhlášení republiky.

Foto: Istanbul Airport

V tento den již budou funkční dva terminály (hlavní a vedlejší) s roční kapacitou přes 90 milionů cestujících, s 88 stojánkami a dvěma nezávislými ranvejemi. V následných fázích se pak podle aktuálních potřeb letiště rozšíří až na šest ranvejí a čtyři terminály s celkovou kapacitou dosahující k 200 milionům cestujících, díky čemuž se toto nové letiště stane bezkonkurenčně největším leteckým dopravním uzlem na světě.

Hlavní terminál bude vyhrazen národnímu leteckému dopravci, Turkish Airlines, který před otevřením nového letiště přesune veškerý svůj provoz ze stávajícího Atatürkova letiště během pouhých osmnácti hodin. Letenky na konec října či začátek listopadu si můžete na jejich stránkách zarezervovat již dnes.

Radek Kovanda

 

Autor Radek Kovanda (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *