Trendy teambuildingu: Zážitky táhnou

Kam se posouvá teambuilding? Z ankety TTG mezi manažery špičkových hotelů vyplývá, že doby se mění. Klienti jsou náročnější a stále více z nich žádá organizování jedinečných zážitků přímo od hotelů.

REDCOM/Flickr.com

REDCOM/Flickr.com

Teambuilding je stále v kurzu – přesto se mění: nové trendy přicházejí, staré odcházejí. Právě na ně se soustředila anketa TTG mezi vrcholnými manažery špičkových hotelů.

„Trendem je hledání nových neobvyklých atrakcí a unikátních programů, jedinečných pro danou destinaci. Nejde ani tak o zvyšování kvality služby, jako o její jedinečnost,“ shrnuje názor mnohých Petr Šot, generální manager Hotelu Zlatá hvězda. A hned uvádí příklad: „My jsme pro letošní rok takovou aktivitu našli a úspěšně nabízíme privátní výlovy rybníků.“

O síle mimořádných zážitků mluví i Roman Vacho, ředitel Spa Hotelu Miroslava: „Po útlumu vidíme mírné zvýšení poptávky. Převyšuje požadavek vysoké kvality služby a především zážitku jako přidané hodnoty akce,“ říká s tím, že hosté vždy oceňují i gastronomii – v jejich případě „možnost na místě ochutnat výsledek dřiny našich vinařů a pohostinnost nás Moraváků“.

Významným trendem je i požadavek klientů na propojení poznání i zábavy. „Nároky rostou a od někdejší „běžné“ zábavy typu posezení s cimbálovou muzikou či karaoke se posouvají k sofistikovanějším programům, které dokážou lépe stmelit kolektiv a přitom s sebou nesou poznání i zábavu,“ říká Tomáš Blabla, ředitel hotelů Resortu Valachy Velké Karlovice. „Firmy také kladou velký důraz na možnost spojit práci s relaxací,“ poznamenává.

Přiškrcování rozpočtů firem se dle dotázaných projevuje i v dalším významném trendu: Více klientů se na hotely obrací napřímo.

„Ze strany teambuildingových agentur sledujeme stálý tlak na co nejnižší cenu při zachování vysokého standardu kvality služeb,“ vysvětluje Vladislav Jirsa, ředitel Hotelu Frankův Dvůr.

„Ale stále častěji se na nás obracejí přímo firmy a žádají zajištění teambuildingových aktivit na klíč od nás.“

Což potvrzuje i Veronika Velasová, obchodní ředitelka Resortu Svatá Kateřina: „Dříve jsme měli mnohem více poptávek, kde se firmy dotazovaly na programy teambuildingových agentur a řada těch akcí se pak i s nimi realizovala. Dnes, zřejmě díky ekonomické situaci a úsporným programům, chtějí firmy převážně program rovnou od nás, v kombinaci s jejich vlastní organizací.“

Anketní otázky:
1) Co „nového“ požadují teambuildingové agentury od hotelů (lze sledovat nějaký trend, snahu o vyšší kvalitu)?
2) Co je vaší devízou? Co jiného nabízíte navíc oproti ostatním hotelům pro teambuildingové agentury?

 

03-02Ing. Petr Šot
Hotel Zlatá hvězda

1. Agentury především hledají vhodnou lokalitu, která je požadovaná jejich klienty. Trendem je hledání nových neobvyklých atrakcí a unikátních programů, jedinečných pro danou destinaci. Nejde ani tak o zvyšování kvality služby, jako o její jedinečnost. My jsme pro letošní rok takovou aktivitu našli a úspěšně nabízíme privátní výlovy rybníků. Dále jsme zahájili spolupráci s nedalekým centrem outdoorových aktivit a s odborným vedením jejich lektorů můžeme nabídnout řadu aktivit, typických pro Třeboňsko (např. Den ve službách Petra Voka, Cesta kolem „Světa“ kolmo a další).

2. Jednoznačně je to privátní výlov rybníka se všemi tradičními místními atributy rybníkářství na Třeboňsku.

Martin Eckstein03-03
Thermal Park Vrbov

1. Firmy jsou náročnější a vyžadují i po svých teambuildingových agenturách víc kreativity než jen organizaci paintballu a následnou party. Poslední dobou je vidět zájem o odpočinkové teambuildingy, spojené s masážemi či lázeňskými procedurami. Stále je to však při teambuildingových akcích jen část programu – klienti většinou požadují něco „zážitkového“, adrenalinového a pak to chtějí propojit s příjemnou relaxací.

2. Thermal Park Vrbov může především nabídnout dokonalou relaxaci propojenou se zábavou. Tyto unikátní termální lázně mají ve svém areálu celkem 10 vnitřních i vnějších bazénů a díky tomu je otevřeno celoročně. Můžeme proto klientům nabídnout procedury v horké vodě v zimě, i klasické letní osvěžení v létě.

03-04Ing. Radek Dohnal
TOP HOTEL Praha

1. Firmy organizují teambuilding, aby vyladily vztahy ve firemním kolektivu a zvýšily efektivitu jednotlivců i celého týmu. Zároveň je to také velmi oblíbený nástroj k budování vztahů s obchodními partnery či zákazníky. Zaznamenali jsme vzrůstající trend hlavně v tematických akcích a ve vyšších nárocích na originalitu a kvalitu.

2. Výhodou našeho hotelu je, že organizátorům teambuildingu může nabídnout komplexní služby. Na jednom místě tak mají ubytování, různé typy restaurací, casino, tenisové kurty, wellness, bazén, bowling či relaxační a thajské masáže. Naším esem v rukávu je jedinečná Japonská zahrada s fontánami, která je pro podobné teambuildingové akce naprosto ideální.

Gabriela Novotná03-05
Resort Poppy (Hotel Alice)

1. Obecně teambuildingové agentury neustále požadují vyšší slevy či bonusy a ideálně realizaci doprovodného programu ze strany hotelu.

2. Omlazující makové procedury s okamžitým efektem, nejlepší gurmánské zážitky za přítomnosti špičkového šéfkuchaře přímo u vašeho stolu, degustace vynikajícího Poppy vína, kvalitní spánek za pomoci bylinného„šlaftruňku“ Poppy Dream, sportovní aktivity v bezprostřední blízkosti: tenis, golf, lanová dráha, tematické zábavní programy.

03-06Matúš Príkazský
Asten Hotels

1. Agentury vyhledávají atraktivní lokality s možností outdoorových aktivit. Ideální je hotel s příběhem zakomponovaný do programu, dále vlastní park, zahrada či přilehlé sportoviště. Samozřejmě je důležitá kvalita produktu a servis hotelu.

2. Devízou Asten Hotels je rozmanitost hotelů a destinací, vysoký standard služeb, pomoc při organizaci eventů a vstřícnost při jednání. Oblíbené jsou tematické eventy v Českém Krumlově, Benešově a ve Mcelích, dále sportovní, adrenalinové aktivity a golf v Mladých Bukách, Špindlerově Mlýně a v Luhačovicích.

Roman Vacho03-07
Spa Hotel Miroslava

1. Jsme nový a mladý hotel. Po útlumu vidíme mírné zvýšení poptávky. Převyšuje požadavek vysoké kvality služby a především zážitku jako přidané hodnoty akce.

2. Nabízíme nádherný zážitek z lednicko-valtického areálu UNESCO, pro relaxaci lze využít našeho přírodního léčivého zdroje, možnost na místě ochutnat výsledek dřiny našich vinařů a pohostinnost nás Moraváků.

 

03-08Vladislav Jirsa
Hotel Frankův Dvůr

1. Ze strany teambuildingových agentur sledujeme stálý tlak na co nejnižší cenu při zachování vysokého standardu kvality služeb. Ale stále častěji se na nás obracejí přímo firmy a žádají zajištění teambuildingových aktivit na klíč od nás. Náš hotel je na tuto situaci připraven, disponujeme jak potřebným zázemím a personálem k zajištění celé akce, tak partnery.

2. Vedle vysoké kvality našich služeb nabízíme širokou škálu doprovodných aktivit. Od jízdy na koních a na čtyřkolkách přes lety v balonech až po uspořádání sofistikované týmové hry Pevnost Boyard. Hotel Frankův Dvůr má také velmi strategickou polohu pro pořádání teambuildingových akcí, protože leží na samotě uprostřed polí a lesů.

Margot Wisiak03-09
Aqua Dome Ötztal

1. Poskytujeme vysokou kvalitu služeb a flexibilitu, a to i v případě změn na poslední chvíli ze strany zákazníka. Kromě klasického incentivního programu jsou vyhledávány především udržitelné koncepty.

2. Náš hotel nabízí po celý rok 200 pokojů, a proto musí mít širokou teambuildingovou nabídku. Při nepřízni počasí využíváme např. 22 000 m² lázeňského prostoru.

 

03-10Ing. Veronika Velasová
Resort Svatá Kateřina

1. Mohu říci, že u nás tyto agentury oceňují kvalitní služby, milý a usměvavý personál, výbornou kuchyni a samozřejmě kompletní zázemí pro jejich akce. Možná tedy to je trend, který hledají a požadují i u jiných hotelů. U nás ho ale mají.

2. Určitě je to již zmíněné kompletní zázemí, kterým se u nás pro účely těchto akcí rozumí zejména velké množství sportovišť, koně, psí spřežení a veškeré sportovní vybavení. Samozřejmě ne všechny agentury tyto možnosti využívají, pro ně je pak ale naší největší devízou skutečnost, že celý areál našeho resortu se rozkládá na pozemku asi 54 ha, z čehož více než polovinu tvoří louky a přilehlé lesy, které jsou ideálním prostorem pro pořádání zejména outdoorových aktivit.

Bc. Tomáš Blabla03-11
Resort Valachy

1. U nás tvoří firemní klientela velmi podstatnou část návštěvníků, aktuálně je to přes 40 %. Agentury již téměř nevyužíváme, začali jsme se zaměřovat na přímou komunikaci s firemní klientelou, máme pro to i vyčleněné pracovníky. Mohu tedy komentovat to, co od nás vyžadují přímo klienti. Jejich nároky rostou a od někdejší „běžné“ zábavy typu posezení s cimbálovou muzikou či karaoke se posouvají k sofistikovanějším programům.

2. Firemní klientela nás vyhledává nejen kvůli kvalitnímu zázemí pro pořádání konferencí, kongresů a školení, ale také kvůli výborné valašské gastronomii a příležitosti spojit práci s bohatými možnostmi následné relaxace či jiné zábavy.

03-12Michaela Reitterer
boutiquehotel Stadthalle, Vídeň

1. Teambuildingové agentury se zajímají o propojení relaxace, kvalitního servisu a především o dobrou lokaci.

2. Nemyslím, že bychom dělali něco úplně speciálního, ale děláme co nejlépe, co je v našich silách. Pořádáme spoustu týmových školení a máme bohaté zkušenosti s venkovními akcemi, jejichž cílem je, aby se klienti nejen pobavili, ale i dobře se najedli.

 

jr

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *