Tomáš Třebický: Travel Alliance je otevřená všem

Travel Alliance je na českém trhu devátým rokem. Co má za sebou a čím žije právě teď, se ptáme Tomáše Třebického, předsedy dozorčí rady.

Tomáš Třebický, předseda dozorčí rady Travel Alliance

Tomáš Třebický, předseda dozorčí rady Travel Alliance

Akciová společnost Travel Alliance vznikla v roce 2005, tehdy jako společný projekt tří cestovních kanceláří orientovaných zejména na zajišťování komplexních cestovních služeb pro korporátní zákazníky.

Jaká byla motivace jejího založení?

Rozhodli jsme se následovat trend, který jsme pozorovali v zahraničí, především v Německu. Chtěli jsme sdružit síly a vystupovat jako silnější partner nejen vůči leteckým společnostem, ale i vůči dalším partnerům. Synergie mezi členskými společnostmi zároveň rozšířila nabídku služeb zákazníkům, umožnila širší cílení marketingových aktivit realizovaných ve spolupráci s vybranými dodavateli a v neposlední řadě efektivnější kontrolu nákladů.

Travel Alliance byla a je orientována na korporátní zákazníky. Proč jste se v roce 2007 rozhodli otevřít portál Poctivé letenky určený veřejnosti?

V té době se jednak měnily nákupní podmínky u leteckých společností, zároveň přibývaly k cenám letenek nejrůznější poplatky a pro koncové klienty byly nabídky nepřehledné. Proto se členové Travel Alliance jako první na trhu v České republice dobrovolně zavázali k poskytování pouze konečných cen letenek na svém vlastním portálu www.poctiveletenky.cz. Od roku 2007 zde nabízíme transparentní ceny bez účtování dodatečných poplatků a poskytujeme svým zákazníkům maximální přehled o poplatcích spojených s prodejem letenek s důrazem na celkovou cenu za službu. Chceme, aby náš zákazník měl možnost získat informaci o konečné ceně letenky již v okamžiku první poptávky, a mohl tak objektivně posoudit celkové náklady na zajištění letecké přepravy.

Podle nařízení EU z roku 2008 musejí letečtí přepravci zveřejňovat konečné ceny letenek. Má tedy myšlenka „poctivých letenek“ ještě opodstatnění?

Tlak na dostupnost konečné ceny pro klienta již není tak silný jako v roce 2007, ale potřeba upozorňovat na to, že dostupnost letenky se mění v čase a že na cenu mají vliv nejrůznější okolnosti, stále trvá. I v současné době je potřeba vysvětlovat klientům, že do on-line systémů se kontinuálně zapracovávají změny, které mají vliv na cenu letenky.

Zakládajícími členy Travel Alliance byly společnosti Dušek Tours, Fly United, Nemo & Selecta, Travel plus – Lufthansa City Center a OK-TOURS. Jaké je její dnešní složení?

Na konci roku 2012 tvořily Travel Alliance cestovní kanceláře Nemo & Selecta, OK-TOURS a Thomas Cook. Od 18. ledna se naše řady rozšířily o novou partnerskou společnost, Agenturu Smart. Jsme rádi, že došlo k dohodě mezi našimi společnostmi ohledně další úzké spolupráce. Travel Alliance tímto krokem posiluje svoji pozici na trhu mezi akreditovanými IATA agenturami v České republice a rozšiřuje možnosti využití synergických efektů mezi jednotlivými členy, především v oblasti obchodu a marketingu.

Je počet členů Travel Alliance nějak omezen, nebo jste připraveni na její další rozšiřování?

Naším cílem není stát se asociací, ale novým akcionářům s podobným zaměřením činnosti se nebráníme. Ačkoliv letenky jsou jedním z našich klíčových produktů, chceme vymýšlet nové aktivity a koordinovat ty stávající. Lepší alianční spolupráce by se měla projevit i díky změně v systému řízení. Nově jsme zřídili místo výkonného ředitele, kterým se stal od 1. března pan Marek Plášil.

  Lenka Neužilová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *