Tomáš Bátrla: I se slevami se musí pracovat profesionálně

První pokusy o spolupráci mezi slevovými servery a hotely či cestovními kancelářemi se bohužel v některých případech neobešly bez „začátečnických“ chyb. Přehnané marže, špatně nastavené slevové akce, nereálná očekávání. Chyby, kterých se dopustily obě strany a díky kterým zůstává potenciál slevových akcí výrazně nevyužit. Stačilo přitom málo. Říci si hned na začátku na rovinu, pro koho se slevová akce hodí a co mu může přinést, co rozhodně nedělat, na co si dát pozor a jak pracovat se zákazníky ze slevových serverů.

Před dvěma roky působilo na českém trhu přes 200 slevových serverů. Dnes je jich už jen zhruba 70 a trh je téměř zkonsolidován, top 20 slevových serverů ovládá dokonce 98 % celého trhu. Ti, kteří nebyli schopni poskytnout zákazníkům ani obchodníkům perfektní servis, z trhu buď již zmizeli, nebo budou brzy následovat. Lidé totiž čím dál více přemýšlejí o tom, na jakém serveru nakoupí. Stejně tak jako se na Vykupto.cz staráme o své zákazníky, máme zavedený garanční program a zákaznickou podporu, ale víme, že musíme poskytovat perfektní servis dodavatelům slev – cestovním kancelářím, hotelům, penzionkům. Pouze služby zavedených a zkušených serverů, které disponují profesionálními týmy a rozumějí své práci, mohou učinit dodavatele spokojeným. A pouze spokojený klient s nimi bude chtít spolupracovat opakovaně a zmíní se o nich dalším.

Foto: archiv Tomáše Bátrly

Foto: archiv Tomáše Bátrly

Spolupráce se slevovým serverem by primárně měla řešit nějaký problém. Obecně má slevová akce smysl ze dvou důvodů: marketing (tj. potřebujete o sobě dát vědět) a obchod (tj. potřebujete doprodat, i na úkor své marže). Když to zlehčíme, pokud je váš hotel neustále plný a dostatečně známý, nemáte žádný důvod dělat akce na slevových serverech (to samé platí pochopitelně i pro cestovní kanceláře). Pokud však naopak máte volné kapacity nebo se chcete rychle dostat do povědomí zákazníků, pak je pro vás slevová akce něco jako pomyslné tlačítko „TURBO“, díky kterému se celý proces několikanásobně urychlí. A pokud právě začínáte, je slevová akce navíc ideální zátěžovou zkouškou vlastních služeb.

Pokud dojdete k rozhodnutí, že jste v situaci, ve které je vhodné využít spolupráci se slevovým serverem, měli byste si primárně vybrat silného a spolehlivého partnera (A vždy pouze jednoho! Nabídky, které se dublují na více slevových serverech, působí nedůvěryhodně, špatně se řídí a ve výsledku jsou kontraproduktivní.). Riziko chyby minimalizujete výběrem některého z největších slevových serverů. Top servery mají dostatek zkušeností, znalostí i zákazníků, aby se postaraly o to, že bude vaše slevová akce atraktivní a úspěšná. Pokud si nejste jisti svým výběrem, můžete si server najít např. v uživatelských recenzích na Skrz.cz, kde se dozvíte více informací o spokojenosti zákazníků s nákupem na dotyčném serveru a úrovni zákaznického servisu.

A jak by měla vypadat slevová nabídka? Další krok, podle kterého poznáte, zda jednáte s profesionály, nebo jste narazili na amatéry. Kvalitní portál zná produkt a akci umí nastavit nejen tak, aby přilákala nové zákazníky, ale zároveň tak, aby dodavatel nepřišel na mizinu a akce mu přinesla požadovaný efekt. Jasně stanovené by měly být podmínky slevové akce, důležitý je např. přesný počet slevových kuponů, které dáváte k dispozici. Sestavení slevové akce by každopádně mělo být v režii samotného serveru, nikoli dodavatele slevy.

Slevová akce Vám každopádně přivede reálné a živé klienty, kterým lze kromě již zaplacených služeb na místě prodat služby další. Vytěžit můžete ze slevové akce ale mnohem víc. Až na úzkou skupinu klientů (tzv. lovci slev) se totiž jedná o naprosto běžné lidi. Zákazníci slevových serverů jsou nároční. Nepřijíždějí pouze přespat, jsou naopak zvyklí na kompletní servis. Chcete, aby se k vám vrátili? Musíte jim poskytnout 100% servis a motivovat je k opětovné návštěvě, nehledě na jejich „původ“. Dle nezávislých průzkumů se za plnou cenu vrací 45 % klientů ze slevových serverů. Ovšem pozor! Vracejí se pochopitelně pouze tam, kde se jim líbilo! A co zbylých 55 %? Ani to není špatná investice. Vykládají o svých zážitcích svým přátelům, sdílejí své dojmy na sociálních sítích, hodnotí vás v nezávislých recenzích atd.

Ve výsledku je spokojenost zákazníků ze slevových serverů stejně jako všech ostatních zrcadlem vaší práce a záleží jen na Vás, jak s touto příležitostí naložíte. Jejich prostřednictvím se lidé každopádně dozvědí, jestli svou práci děláte dobře nebo špatně.

 

Tomáš Bátrla

spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *