Tipy na zlepšení i-marketingu

Tipy na rozesílání newsletterů, optimalizace webových stránek, mapové portály a řadu dalších tipů přinesla konference v rámci veletrhu MADI 2013: Turismus & Internet.

Jan Duffek a Marie Divišová diskutují s publikem o „správných“ newsletterech. Foto: Lucie Poštolková

Jan Duffek a Marie Divišová diskutují s publikem o „správných“ newsletterech. Foto: Lucie Poštolková

Pro návštěvníky bylo připraveno pět přednášek na témata: Analýza klíčových slov a frází – základ on-line marketingu, On-line platby, Kvalitní a inteligentní rozesílky a Internetový marketing v kostce. Přinášíme vám ty nejzajímavější perličky.

Jak na dobré newslettery

Už jste se někdy ptali svých klientů, jak jsou spokojeni s vašimi newslettery? A jak by měla vypadat efektivní rozesílka? Správný newsletter by neměl být souhrnem výkřiků, upozorňoval ve svém příspěvku Jan Duffek ze společnosti CeSYS. Lidé sice čtou skenem předmět zprávy a první řádky, proto je důležitý důraz na grafickou podobu, ale měli byste se také vyvarovat chyb, které mohou odrazovat klienty. Pojmy jako „super, hyper, last minute“ škodí zprávám, jelikož na ně lidé jsou už alergičtí. Často je tak ignorují. Podle Duffka by se firmy měly vyvarovat rozesílky ze soukromé firmy, např. karel.novotný@seznam.cz nevypadá profesionálně.

Ideální je zaujmout předmětem newsletteru, používat krátké věty s odkazem na vlastní stránky. Samozřejmostí je také možnost odhlásit se z databáze či možnost aktualizovat osobní údaje. Nezapomínejte, že je souhlas klientů ze zákona povinný.

Nejčastější chybou při tvorbě mailing listu je podle Jana Duffka to, že nemá společnost povolení od příjemce. Nebo předpokládá, že lidé chtějí e-maily dostávat, často se stává, že si společnost myslí, že ostatní vědí, kdo jsem. Nejhorším nešvarem je pak koupit si e-mailové adresy a idea, že potřebujeme jen odeslat tisíce e-mailů.

Rady od Jana Duffka pro ideální tvorbu databáze e‑mailových adres. Foto: Lucie Poštolková

Rady od Jana Duffka pro ideální tvorbu databáze e‑mailových adres. Foto: Lucie Poštolková

Přilákejte klienty pomocí klíčových slov

Když klienti hledají ubytování, jejich nejčastějším pomocníkem jsou vyhledávače typu Seznam a Google. Proto součástí každých webových stránek by měla být perfektní skladba klíčových slov, která vyhledávače zachytávají. „Úpravou našeho webu, optimalizací pro vyhledávače a cílenou inzercí můžeme získat vyšší návštěvnost,“ vysvětlila ve své přednášce Marie Divišová, pořadatelka veletrhu MADI.

Návštěvnost stránek se díky zpřesnění obsahu optimalizuje ideálně tak, že návštěvníky webu změní v zákazníky, dodala Marie Divišová. Zajímavý příklad nejfrekventovanějšího vyhledávání byla variace frází, které by mohly pomoci například cestovní kanceláři nabízející Chorvatsko. Nejhledanější fráze letní sezony je „počasí Chorvatsko“ s cca 72 000 dotazy, následuje „ubytování Chorvatsko“ (cca 16 200), „dovolená Chorvatsko“ (cca 16 000), „apartmány Chorvatsko“ (cca 13 000), „last minute Chorvatsko“ (cca 9700), „Chorvatsko levně“ (cca 6500), „Chorvatsko mapa“ (cca 7500) atd.

„Zároveň jsem při analýze zjistila nízkou hledanost frází hotel Chorvatsko, Chorvatsko autokarem (35), Chorvatsko vlastní dopravou (600), tedy CK, které tyto fráze používají, se při vyhledávání budou méně zobrazovat,“ doplnila Marie Divišová.

Dostat se na přední pozice vyhledávání může také pomoci například ubytovacím zařízením zařadit do „svých klíčových“ slov turistické zajímavosti z okolí, hrady, zámky, zoo, různé atrakce, lyžařské areály, vinařskou turistiku, historické osobnosti atd. Lidé na dovolené často vyhledávají zábavu, své zájmy a koníčky a jsou ochotni se za nimi i přiblížit. Názorným příkladem mohou být úspěšné hotely/penziony například v okolí nemocnice ve Vrchlabí, do které přijíždějí rodiny navštívit pacienty a hledají přenocování v okolí.

Cestovní ruch může snadno také využívat mapových portálů, jako jsou např. Mapy.cz, Firmy.cz, Google Maps, Google Places, mapy Yandex ru nebo mapy v mobilech Shocart. Pokud cestovatel v dané lokalitě hledá ubytování či restauraci, nabízejí mapové portály ideální internetové prostředí, kde se pohybuje cílená klientela.

Kam umístit klíčová slova?

Pokud si vymezíte nabídku a chcete cílit na poptávku, vytvořili jste si seznam klíčových slov, která by vám měla přivést užší skupinu klientů, nastává čas pro umístění daných slov na vaše stránky. Existuje několik variant, kam s nimi: texty s klíčovými slovy, položky v menu či v mapě stránek, vhodně zvolené nadpisy a zvýrazněné položky v textu. Samotná URL adresa může obsahovat nejhledanější slova, která jsou těmi nejdůležitějšími právě pro vaše klienty. Tip Marie Divišové je pohrát si i s popisy obrázků, pokud používáte pláž č. 1, připravujete se o lepší pozice.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *