Thailand Travel Mart Plus 2017 představil novou strategii rozvoje turistiky v Thajsku

The Thailand Travel Mart Plus (TTM +) 2017,  největší veletrh cestovního ruchu Thajska, se už podruhé konal ve městě Chiang Mai. V International Exhibition and Convention Centre se registrovalo 480  nákupčích ze 64 zemí a 354 vystatovatelů z Thajska a sub regionu Greater Mekong, kteří si již předem zaregistrovali 10 500 schůzek. Na pozvání Thajské turistické centrály v Praze se veletrhu zúčastnily také novinářky z odborných médií Polska, Maďarska, Ukrajiny a českého TTG.

Foto: archiv veletrhu

Po zahájení veletrhu vystoupila ministryně turistiky a sportu H. E. Kobkarn Wattanavrangkul, která představila strategii cestovního ruchu a nové produkty, které budou do Thajska lákat turisty. Souvisejí s podporou místních komunit, např. v zajímavém hornatém regionu s mohutnou řekou Mekong okolo Chiang Mai. Projekty,  které pro zdejší horské kmeny vytvořil zesnulý thajský král Bhumibol Adulyadej,  jsou nyní implementovány do života cestovního ruchu. Mají přinést ovoce oběma stranám. Místním komunitám i turistům.

Vizí Ministerstva turistiky je dostat Thajsko na pozici “kvalitní pohodové destinace” (Quality Leisure Destination), dostat turisty i mimo hlavní turistické trasy, prodloužit dobu jejich pobytu  a přitom dosáhnout příjmy z cestovního ruchu ve výši 80bilionů  USD. Nejvíce turisté utratí za ubytování, na druhém místě jsou nákupy a na 3. místě, a není se čemu divit, útraty za skvělé thajské jídlo.

Svého výsostného postavení skvělé gastronomie využije v letošním i příštím roce TAT (Thajská turistická centrála) k akcím, na které pozve nejlepší specialisty v gastonomii z celého světa, aby si vyměnili zkušenosti propojování chuťových zážitků a vjemů s cestováním. Akce také ještě zvýší povědomí o Thajsku, jako o zemí, kam stojí za to cestovat za skvělým jídlem.Thajsko je vyhlášenou „best street food“ destinací. Má velikou rozlohu a jeho jednotlivé části mají odlišnou historii, proto i thajská kuchyně není jednolitá, ale v jednotlivých regionech má svá specifika a tradiční pokrmy. To platí také o regionu Chiang Mai.

Foto: Sylva Santarová

Jak chce vláda zapojit komunity do cestovního ruchu? Začleněním již stávajících a fungujících projektů do agro- a kulturní turistiky. Cílem je zvýšit kvalitu života komunit ve všech aspektech (ekonomickém, společenském, kulturním i životním prostředí) s ohledem na zachování udržitelného rozvoje,  a zároveň pozvednout kvalitu cestovního ruchu.  Také začleněním mladých lidí do cestovního ruchu chtějí v Thajsku nabídnout šanci na lepší život.

Cílem podpory regionů, které neleží přímo na turistických trasách, je přivést turisty do míst, která se od turistického Thajska liší, neboť tady lidé mají za sebou stoleté kulturní tradice, které se uchovaly dodnes a jejich nositelé jsou ochotni se o ně s turisty podělit. Pro takovou spolupráci s turisty se vyberou jen určité komunity, aby se zcela nenarušila a nepřetrhla kontinuita a neztratila identita a způsob života v autentických místech en bloc. Do cestovního ruchu je začleněno 264 komunit téměř po celém Thajsku.

Tady je příklad ze severního Thajska, kde žije kmen Karen, který svou vesničku otevřel turistům a je možné si ji prohlédnout. V malé kavárničce vaří návštěvníkům kávu, kterou vypěstovali a upražili, a v malém obchůdku nabízejí své tradiční textilní produkty.

Kmen Hmongů se také věnuje farmaření a ve vesničce Ban Khun Klang prodávají v tržnici u silnice své výpěstky, jako makadamové ořechy, mandle, sušené i čerstvé exotické ovoce.

Dalším příkladem je vesnice řemesel, která se nachází 12 km východně od Chiang Mai. Jedná se o řermesla, které mají v regionu dlouholetou tradici. Výroba hedvábí se tady představuje od procestu chovu bource morušového, přes získání hedvábného vlákna, přes jeho stáčení a barvení až po ukázku tkaní na primitivním tkalcovském stavu. Tradičním způsobem tady vyrábějí keramiku, textil, vějíře a slunečníky, stříbrné šperky i užitkové předměty, melou obilí, praží kávu,… Vždy vidíte celý proces výroby, od použitého materiálu, přes proces zpracování až k finálnímu produktu.

Foto: Sylva Santarová

Město Pattaya je proslavené především nočním životem. Ale jaká byla dřív? I na tuto otázku  nám dá částečnou odpověď návštěva nedaleko žijící komunity Takien Tai. Pattaya bývala  rybářskou vesnicí, v jejíž okolí se lidé živili pěstováním kokosových palem, z nichž vyráběli podle tradičních receptur nejrůznější kosmetické přípravky, které tady koupíte v komunitním centru. Uvidíte, jak vypadá tradiční thajský dům, dozvíte se, jak tady lidé žijí, naučíte se vyrábět kytky z pandánových listů nebo papírové ozdoby. Pokud se zdržíte déle, a chutná vám thajská kuchyně, tak vám nic nebrání v tom, abyste si vyzkoušeli, jak některé pokrmy uvařit.

Do Thajska přicestovalo vloni 32 a půl milionu turistů, a to nenáročných batůžkářů, rodin s dětmi i turistů, kteří vyhledávají luxus, z toho 70% přicestovalo opakovaně. Z Česka se do Thajska podívalo 43 341 turistů, což oproti minulému roku znamená nárůst o 11,14%  a strávili tam průměrně 14,47 dnů. 80 – 90%  Čechů cestuje po Thajsku nezávisle na cestovní kanceláři, protože cestování po Thajsku je velmi jednoduché.  Proto se země právem pyšní dalším přívlastkem  “jedné z nejlepších zemí na světě pro nezávislé cestovatele”.

Na základě marketingové strategie bude vypracován marketingový plán. Jaký bude ten pro Česko? O tom vás budeme informovat později. Dnes již víme, že Thajská turistická centrála usilovně pracuje na obnovení přímého leteckého spojení s Prahou,  možná se ho dočkáme už v  červnu příštího roku. Rovněž Polsku svitá naděje na přímé lety s LOTem. Časový horizont závisí na otevření dalšího letiště v Bangkoku.

Sylva Santarová

 

Autor Sylva Santarová (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *