Studentský projekt: Průvodce Prahou pro hokejové fanoušky

Na konci školního roku se studenti Vysoké školy obchodní v Praze pochlubili výsledkem projektu HockeyFunPrague, internetového průvodce Prahou nejen pro hokejové fanoušky, který probíhal v květnu v rámci mistrovství světa v hokeji 2015, jenž se konalo v Praze a Ostravě. V současné chvíli, ale není možné na stránky nahlédnout, se skončením studentského projektu nebyl prodloužen z finančních důvodů webhosting stránek. 

Zdroj: Archiv VŠO

Zdroj: Archiv VŠO

Posluchači VŠO v rámci předmětu Případové studie v cestovním ruchu vytvářeli projekty pro rozvoj turismu v České republice. Jedna z prací byla zaměřena právě na letošní hokejové mistrovství a jejím cílem bylo zatraktivnit hlavní město. Tato práce byla navíc skutečně zrealizována. Fanoušci hokeje našli na internetové stránce přehled všech zápasů, včetně harmonogramu a výsledků, na své si ale přišli i ti, kteří si kromě hokeje chtěli pobyt v Praze naplno užít. K dispozici jim byla celá řada gastronomických, kulturních či sportovních tipů. Souběžně běžela propagace na sociálních sítích, kde na Facebooku dosáhli 626 fanoušků a na Twitteru 339 sledujících.

„Nápad na vytvoření projektu Praha žije nejen hokejem! vznikl ve chvíli, kdy se do povědomí lidí stále více dostávalo nadcházející mistrovství světa v hokeji. Snažili jsme se o vytvoření takového projektu, který bude skutečně realizován, chtěli jsme si vyzkoušet naše znalosti a dovednosti v praxi. Výsledkem byly webové stránky HockeyFunPrague, kde byla prezentována nevšední místa v Praze, která se neobjevují v každém turistickém průvodci,“ informoval o podstatě projektu student VŠO David Kratochvíl.

Od nápadu k realizaci

Prvotním záměrem bylo vytvoření mobilní aplikace pro chytré telefony či tablety. Později se však dala přednost webovým stránkám, jejichž tvorba není tak časově náročná a je k dispozici široké veřejnosti nejen se zájmem o hokejové mistrovství světa. Součástí projektu byla zároveň správa profilů na sociálních sítích Facebook a Twitter. Všemu pak dominovalo autentické logo, z nějž bylo patrné, že se návštěvníci na webových stránkách nesetkají pouze se sportovními tématy, ale také s kulturou a praktickými turistickými tipy. K propagaci webu bylo zapotřebí natočit reklamní spot a vyhotovit letáky, které byly umístěny na klíčových místech v Praze.

Praha láká nejen hokejem

Studenti předpokládali, že návštěvnost webových stránek bude, co se týče pohlaví, téměř vyrovnaná. Muži je budou navštěvovat především kvůli nejnovějšímu sportovního zpravodajství a ženy spíše kvůli volnočasovým aktivitám. Webová stránka HockeyFunPrague obsahovala informace o širokém spektru aktivit, které Praha kromě sportu nabízí. Jednalo se například o sekce:

  • Atraktivity, která obsahovala podsekci Gastronomie, jež představila známé i méně známé pražské restaurace, bary i pivnice.
  • Sekce Kultura nabízela mnoho užitečných informací např. o hudebních festivalech, či tipů na netradiční zážitky.
  • Nechyběla ani sekce Praktické tipy.

„V Praktických tipech je největší význam věnován dopravě v Praze, a to především z letiště do centra. Součástí jsou Turistické pasti v Praze. Obsahují doporučení a varování například o místech s přehnaně navýšenými cenami, nevýhodnými směnnými kurzy a tipy na poctivé taxikáře,“ představil další ze sekcí student Jan Kočka.

V čem byl web jiný než ostatní?

Studenti předpokládali, že návštěvníci webu budou jak Češi, tak turisté. Proto měly stránky čtyři jazykové mutace – německou, anglickou, ruskou a českou. Návštěvníci webu mohli dále využívat slevové kupóny, které poskytli partneři projektu. Partneři zároveň poskytli zajímavé ceny do soutěže, rovněž umístěné na stránkách. Partnery byli mimo jiné Coca-Cola, Taxi Modrý Anděl, Národní technické muzeum a další. V budoucnosti by se podobný web mohl týkat i dalších sportovních událostí – závodů v atletice, tenisových turnajů nebo maratonů.

lp

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.