Stopařův průvodce po digitálních službách

Už jste někdy inzerovali na internetu? A myslíte si, že jste skutečně využili jeho celkový potenciál? Na internet mají zadavatelé reklamy stále rozdílný pohled.

 

Pro některé je internet budoucnost, na kterou je třeba se dobře připravit, a pro ostatní je to jen takový mladík, který ještě na své velké bratry (outdoor, print, rádio, TV) hodně ztrácí. Jak to tedy je? Na to jsme se zeptali Matěje Macháčka z oddělení digitálních služeb společnosti Seznam.cz.

On-line je často vnímán jako čistě výkonový kanál, tedy takové médium, které pomáhá prodávat a nikoliv tvořit image. Toto trochu staromódní myšlení je často způsobeno tím, že se zadavatelé v jeho neustále se měnícím prostředí neorientují. „Pak je to jako z pohádek. Lidé se bojí toho, co neznají, a raději to ani nevyzkoušejí,“ řekl Matěj Macháček. Není důležité zaměřit se jenom na výkon, ale přemýšlet o internetu komplexně.

Představte si on-line prostředí jako kouzelný hrad, kde je takřka všechno povoleno, a když se něco nepovede, můžete hned zatáhnout brzdu a zkusit zase něco jiného, aniž byste museli přijít o horentní sumy. Právě díky širokému a mnohaúrovňovému prostoru a neustálému vývoji nových nástrojů se někdy můžou zdát z hlediska zadavatele marketing a komunikace v on-line nadlidským úkolem.

Na co je důležité se při plánování kampaně zaměřit?

Představte si data jako své království, a čím více dat máte, tím je to království větší. Je ovšem také důležité přemýšlet, co a komu chcete nabídnout. Poté přichází často podceňovaná, ale ve skutečnosti o to důležitější kreativní část = jakým jazykem budu hovořit ke své cílové skupině. A následně využít vhodný prostor, kde chci uživatele oslovit (display, mobil, tablet, interaktivní banner či aplikace). Poslední otázkou zůstává, jak nejlépe dané reklamní sdělení doručit.

Celý tento proces zahrnuje mnoho aspektů a rovin, při kterých se dají různou měrou využít jednotlivé prvky a nástroje které on-line skýtá. Co pro nás bude hlavním tématem, je právě využití těchto nástrojů v synergickém efektu a snaha vytvořit s jejich pomocí kreativní a originální koncept kampaně, který může přinést zcela nový a netradiční pohled na reklamu jako takovou a tím i vnímání komunikované značky. Nejen tedy výkon, ale i image. Buďte dobrým králem svých kampaní (viz graf).

A tím se vracíme k prapůvodnímu poslání marketingu: doručit originální formou správnou a zajímavou reklamu tomu správnému uživateli ve správný čas a na správném místě a zvýšit tak pozitivní vnímání dané značky.

 

Vývoj konzumace jednotlivých mediatypů:

13-03

13-01

 

 

13-02

 

Zdroj: MEDIAN, radioprojekt, GemiusRanking.cz

red

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *