Sonda do chování zákazníků v letecké dopravě

Cena, bezpečnost a osobní zkušenost patří mezi nejdůležitější faktory při výběru letecké společnosti, vychází to z průzkumu společnosti MEDIAN.

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Češi nejčastěji létali s ČSA následovanými společnostmi Travel Service, Smart Wings, Lufthansa a Air France, vychází to z odpovědí osob, které během 3. a 4. kvartálu 2013 letěly letadlem.

Jak tráví cestující čas?

Průzkumu MEDIAN, Market & Media & Lifestyle – TGI, 3. kvartál 2013 a 4. kvartál 2013 zjistil, že téměř polovina cestujících čte palubní časopisy občas. Vždy čte palubní časopisy 25,2 % osob. Nikdy je neotevírá 26,3 %. Necelá polovina respondentů uvedla, že občas sleduje televizi. Jen 11,1 % se dívá na televizi v letadle vždy. Nikdy televizi nezapíná 40,7 % dotazovaných.

Letecky nejnavštěvovanější destinace

Mezi letecky nejnavštěvovanější destinace patří Řecko, Španělsko, Egypt, Tunisko, Bulharsko, Turecko, Velká Británie a Itálie. Průzkumu se zúčastnilo 7567 respondentů ve věku 12 až 79 let. Sběr dat proběhl 24. 6. až 15. 12. 2013. Účastníci odpovídali na otázky týkající se 3. a 4. kvartálu roku 2013.

lp

Jaký je pro vás nejdůležitější faktor při výběru letecké společnosti?

cena

30,4 %

bezpečnost (nehodovost/poruchovost)

25,2 %

osobní zkušenost

9,1 %

frekvence letů

5,8 %

pohodlí letu/servis

5,3 %

osobní doporučení

4,2 %

tuzemská (česká) letecká společnost

3,1 %

image firmy

2,3 %

zákaznický servis

2,0 %

výhody letového plánu

1,9 %

výhody letiště

1,7 %

reklama

0,2 %

neuvedeno

8,9 %

Zdroj: MEDIAN

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *