Skotsko cílí na turisty jídlem a pitím

„Jídlo je nedílnou součástí zážitků z cestování. Turisté průměrně utratí za potraviny 21 % rozpočtu vyhrazeného na dovolenou. Letos se bude Skotsko prezentovat kvalitními produkty a restauracemi, stejně jako povědomím o turistických atrakcích,“ uvedl Fergus Ewing, skotský ministr obchodu, energetiky a turismu pro server Tourism Intelligence Scotland.

Sligachan bridge, Isle of Skye, Scotland, United Kingdom Foto: Flickr.com/Giuseppe Milo

Sligachan bridge, Isle of Skye, Scotland, United Kingdom Foto: Flickr.com/Giuseppe Milo

Podle odhadů jídlo a pití v sektoru cestovního ruchu generuje denně 2,5 milionu liber do skotské ekonomiky a exportu. Potravinářskému a nápojovému průmyslu se ve Skotsku daří. Ale pro dosažení udržitelného růstu potřebují do roku 2020 více než 170 000 nováčků, budoucích expertů, proto posilují projekty a kampaně na zapojení mladých lidi do potravinářského a nápojového průmyslu. Jejich široký záběr cílí také na učitele, rodiče, kariérní poradce, aby pomohli inspirovat žáky.

Hrdost na tradiční produkty a další jejich vývoj podporuje ve Skotsku vedle Future in Food s kampaní Taste of Success hned několik organizací Scottish Food and Drink Federation (SFDF), Scotland of Food & Drink.

Idea podpory tradičního skotského jídla a pití kombinuje nejen samotný vývoj potravinářství, ale také rozšíření turistické nabídky formou jídlo a pití jako zážitek. Pokud zákazníci chtějí nealkoholický nápoj, nabídněte jim tradiční limonádu Irn Bru nebo Belvoir Fruit Farms. Ptají se po pivu? Vezměte je k nejbližšímu sládkovi na prohlídku pivovaru.

Jako hlavní tipy a rady uvádí Tourism Intelligence Scotland: myslete sezonně (zaměřujte se na sezonní produkty), myslete regionálně (najděte si regionální manufaktury, produkty), myslete lokálně (podívejte se po lokálních specialitách), přidejte příběh (vysvětlete, proč je třeba Hrabal spojován s pivovarem v Dalešicích apod.) a nezapomeňte naučit „prodávat“ zaměstnance své produkty.

[box]

Nepřipomíná vám to tak trochu myšlenky udržitelného cestovního ruchu? Pokud znáte podobnou filozofii fungující v českém cestovním ruchu a pohostinství, napište nám na: lucie.postolkova@ttg.cz. Ze zaslaných tipů vybereme ty nejzajímavější české projekty a otiskneme je v rubrice Responsible tourism.

[/box]

lp

 

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..