Růžový, nikoli zelený autobus

Po deregulaci dálkové autobusové dopravy v Německu v roce 2013 vzal celý trh útokem doslova i obrazně zelenáč: Flixbus. Za šest let si mnichovská firma vybudovala zcela dominantní postavení. Nyní však v Severním Porýní – Vestfálsku povstávají noví konkurenti…

Kvazimonopolním postavením Flixbusu hodlají nyní otřást čtyři autobusové společnosti ze spolkové země Severní Porýní – Vestfálska vystupující pod značkou Pinkbus. K dosažení tohoto cíle zvolili růžovou barvu autobusů a (aspoň nyní zpočátku) neobvyklou cenovou politiku: jízdenka stojí 25 euro bez ohledu na to, kam jedete, jak daleko jedete a kdy si jízdenku koupíte. Rezignace na maximalizaci výnosů, a tím i na akční nabídky, je jeden z charakteristických rysů, kterými se chce Pinkbus odlišit od Flixbusu. Druhým rysem jsou výhradně přímá spojení bez přestupů a zastávek.

„Zákazníci, kterým jde hlavně o nízkou cenu a jsou kvůli ní ochotní měnit přepravce, nejsou naší cílovou skupinou. Nás zajímají zákazníci, kterým jde o výhodný poměr mezi dobou jízdy a cenou jízdenky,“ uvedl Christian Höber, spoluzakladatel Pinkbusu, pro německý odborný portál fvw.de. Přeloženo do prosté řeči to znamená, že díky přímým spojům bez zastávek dokáže růžový autobus být v cíli až od dvě hodiny dřív. A zároveň cena 25 eur je pořád méně, než co stojí vlak či letadlo.

Nový dopravce na začátku vyjel se sedmi růžovými dvoupatrovými autobusy Neoplan Skyliner, a to na linkách Berlín–Mnichov, Mnichov–Düsseldorf a Düsseldorf–Berlín. Zpočátku se počítá s jedním spojením denně v každém směru, což dělá dohromady šest jízd. Autobusy vyjíždějí mezi osmou a půl desátou ráno. Ke stávajícím městům má v další fázi přibýt Hamburk, Frankfurt a Stuttgart, a poté další větší města, například i Drážďany.

Pinkbus je společným projektem těchto čtyř autobusových dopravních společností ze Severního Porýní – Vestfálska: Zander (Rietberg), Schwertheim (Lippetal), Verhuven (Xanten) a CH Mobility (Delbrück), přičemž další se mají připojit, až do celkového počtu osmi až devíti partnerů.

Petr Bílek

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..