Rok 2013 v pohledu francouzských profesionálů

Ekonomická krize mnohdy svádí k pesimismu. Francouzský odborný časopis L´Echo touristique přinesl náměty, se kterými by cestovní ruch mohl uspět.

Paříž   Autor: Marta Jedličková

Paříž Autor: Marta Jedličková

Podpora kreativnosti

Nemá nic společného s vnější podobou nabídek či produktů, ale s jejich obsahem. Zabývala se tím i 2. konference o kreativní turistice, konaná v prosinci minulého roku v Paříži. V centru pozornosti byl konzument neboli klient, který chce něco prožít, objevit nové způsoby cest, setkávat se se zajímavými lidmi. Patří k tomu například exkurze do zákulisí mladých tvůrců módy, zapojení do řemeslných dílen, cestování s pastevci, malířské stáže. Projekt Paříž skrytá místa například seznámil mladé lidi do 18 let s atmosférou nejslavnějších pařížských nočních barů nebo zval zájemce o umění na přípravu velkých výstav a instalaci jednotlivých děl.

Mobily pro každou příležitost

Kromě použití chytrých mobilů pro průvodce a turistické informace všeho druhu roste i počet rezervací přes mobily. Podle prohlášení IATA v roce 2017 stoupnou rezervace letenek přes mobil o polovinu.

Sdílené cestování

Sestavování cestovatelských balíčků na internetu na základě zkušeností známých, přátel a sdílení s ostatními se setkává s čím dál větším zájmem.

Tematické nabídky

V jejich úspěch Francouzi hodně věří, zejména v oblasti vinařské turistiky, ale i průmyslové a vědecké turistiky.

Katalogy touroperátorů na webu

Jejich počet oproti tištěným stoupá. S výjimkou těch, které programují například seniorskou turistiku či nabídky pro úzké skupiny lidí.

Low cost hýbem světem

Připojila se k němu jak Air France, tak francouzské železnice, vstupuje však i do jiných oblastí.

Ubytování v soukromí

Ve Francii slaví úspěch. Jak z důvodů ekonomických, tak díky atraktivnosti nabídky umožňující lepší kontakt a poznání života místních lidí. Využívají toho i cestovní kanceláře, které zpřehledňují nabídky a šetří klientům čas při vyhledávání.

Které destinace letos Francouzi zvolí?

Prognózy uvádějí, že zájem o Egypt a Jordánsko poklesne, riskantní bude i volba Tuniska. Zvýraznit by se měl naopak zájem o Maroko. Kanárské ostrovy zůstanou v centru pozornosti, ale ještě více může získat Sicílie. Zájem o Chorvatsko, které se 1. července stane členem EU, bude stabilní, ne-li větší. Ze vzdálených destinací se sází hodně na Mexiko, Francouzské Antily a Barmu.

  maj


Enter the text or HTML code here

Jeden komentář

  1. Thnaks for taking the time to post. It’s lifted the level of debate

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..