Rok 2013 v pohledu francouzských profesionálů

Ekonomická krize mnohdy svádí k pesimismu. Francouzský odborný časopis L´Echo touristique přinesl náměty, se kterými by cestovní ruch mohl uspět.

Paříž   Autor: Marta Jedličková

Paříž Autor: Marta Jedličková

Podpora kreativnosti

Nemá nic společného s vnější podobou nabídek či produktů, ale s jejich obsahem. Zabývala se tím i 2. konference o kreativní turistice, konaná v prosinci minulého roku v Paříži. V centru pozornosti byl konzument neboli klient, který chce něco prožít, objevit nové způsoby cest, setkávat se se zajímavými lidmi. Patří k tomu například exkurze do zákulisí mladých tvůrců módy, zapojení do řemeslných dílen, cestování s pastevci, malířské stáže. Projekt Paříž skrytá místa například seznámil mladé lidi do 18 let s atmosférou nejslavnějších pařížských nočních barů nebo zval zájemce o umění na přípravu velkých výstav a instalaci jednotlivých děl.

Mobily pro každou příležitost

Kromě použití chytrých mobilů pro průvodce a turistické informace všeho druhu roste i počet rezervací přes mobily. Podle prohlášení IATA v roce 2017 stoupnou rezervace letenek přes mobil o polovinu.

Sdílené cestování

Sestavování cestovatelských balíčků na internetu na základě zkušeností známých, přátel a sdílení s ostatními se setkává s čím dál větším zájmem.

Tematické nabídky

V jejich úspěch Francouzi hodně věří, zejména v oblasti vinařské turistiky, ale i průmyslové a vědecké turistiky.

Katalogy touroperátorů na webu

Jejich počet oproti tištěným stoupá. S výjimkou těch, které programují například seniorskou turistiku či nabídky pro úzké skupiny lidí.

Low cost hýbem světem

Připojila se k němu jak Air France, tak francouzské železnice, vstupuje však i do jiných oblastí.

Ubytování v soukromí

Ve Francii slaví úspěch. Jak z důvodů ekonomických, tak díky atraktivnosti nabídky umožňující lepší kontakt a poznání života místních lidí. Využívají toho i cestovní kanceláře, které zpřehledňují nabídky a šetří klientům čas při vyhledávání.

Které destinace letos Francouzi zvolí?

Prognózy uvádějí, že zájem o Egypt a Jordánsko poklesne, riskantní bude i volba Tuniska. Zvýraznit by se měl naopak zájem o Maroko. Kanárské ostrovy zůstanou v centru pozornosti, ale ještě více může získat Sicílie. Zájem o Chorvatsko, které se 1. července stane členem EU, bude stabilní, ne-li větší. Ze vzdálených destinací se sází hodně na Mexiko, Francouzské Antily a Barmu.

  maj


Jeden komentář

  1. Thnaks for taking the time to post. It’s lifted the level of debate

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *