Rendez-Vous en France v Růžovém městě

Na největší turistickou nabídku Francie, mezinárodní veletrh Rendez-Vous en France (RVF), pořádaný Atout France s partnery, přijelo na 900 touroperátorů z celého světa. Byli mezi nimi i zástupci České republiky.

Foto: Marta Jedličková

Foto: Marta Jedličková

Letošní 8. ročník přivítala koncem března metropole Midi-Pyrénées, město Toulouse, zvané také Růžové město, pro charakteristické stavby historického centra z růžově červených cihel. Uvítací galavečer se konal v unikátním vesmírném parku Cité de l’espace, oblíbeném turistickém cíli města s ozářenou replikou rakety Ariane. Toulouse, známé i jako město Airbusu, se jako turistická destinace prezentuje značkou So Toulouse (zahrnující i určitou slovní hříčku So může znamenat i Sud Ouest – jihozápadní Francii).

Francie s 81 miliony zahraničních návštěvníků zůstává světovou jedničkou, ale usiluje zlepšit i jiné parametry. Úkol zlepšení kvality přijetí, zavádění moderních technologií a získávání klientů z nových vzdálených trhů připadá na Atout France. Stát věnuje této oblasti ročně kolem 2 miliard eur. Francie však na Světovém ekonomickém fóru v Davosu klesla na žebříčku konkurenceschopnosti z 3. na 7. místo. Reakcí je příprava nové značky Marque France, která má posílit identitu země a podpořit nejen oblast turistiky, ale i ostatní exportní produkty Francie i ty na domácím trhu.

Tematické turistice se daří dobře a je třeba ji ještě rozvíjet, uvedla Sylvia Pinel při prohlídce veletrhu. Ve středu pozornosti jsou již nyní tematické produkty roku 2014 spjaté s 100. výročím l. světové války a 70. výročím bitvy v Normandii. Nejde však rozhodně jen o pouhé připomínky ani o jednorázové akce, ale o vytvoření turistiky paměti, sítě destinaci, které budou věnovat pozornost i osudu lidí. Například v Nord-Pas de Calais již nyní vznikla cesta paměti s 36 místy. S výročími je spjata i řada letošních produktů. 100 let Tour de France zavede tento závod poprvé na Korsiku, 850 let Notre Dame de Paris rozezní tuto katedrálu 26 koncerty, 400 let od narození zahradního architekta Ludvíka XIV. Andrého Le Notrea oživí řadu zámeckých zahrad i Jardin des Tuileries…

Pokračuje nová klasifikace hotelů, ale i turistických informačních center, která změnila 4 kategorie na 3 se zdůrazněním jazykové vybavenosti, předávání informací i s novou technologií, přívětivé otevírací doby. Úspěch zábavních parků, na kterém se podílejí i doplňkové služby restaurací a hotelů až 30 % veškerého obratu, přivádí k myšlence nalákat sem i pořadatele seminářů, teambuildingů i akcí MICE. Již vloni uspořádal Disneyland park na 1000 akcí, Futuroscope 250. Další úspěšný sektor wellness a spa začíná pronikat do 3–5hvězdičkových kempinků. Umět využít různých módních trendů se snaží všichni.

Marta Jedličková

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *