Rakousko je pro letní dovolenou stále oblíbenější destinace

Rakouský turismus dosáhl podle předběžných výsledků v uplynulé letní sezoně nového rekordu, když od května do srpna 2013 zaznamenal přírůstek 3 % v počtu příjezdů a 1,5 % v počtu noclehů. O největší nárůst se postarali zahraniční hosté, zejména z Německa (+1,9 %), Velké Británie (+10,2 %), Polska (+7 %), Ruska (+9,8 %) a Číny (+25,1 %).

Ředitelka Rakouské národní turistické centrály v Praze paní Ingrid Sieder přebírá ocenění. Foto: Österreich Werbung

Ředitelka Rakouské národní turistické centrály v Praze paní Ingrid Sieder přebírá ocenění. Foto: Österreich Werbung

Z České republiky činil v létě nárůst 4,5 % v počtu příjezdů a 4,9 % u noclehů. To je podle Ingrid Sieder, ředitelky Rakouské národní turistické centrály v Praze, o to významnější, že hospodářská situace v České republice není v současnosti zrovna nejlepší. „Obecně zjišťujeme – a potvrzuje to také studie průzkumu trhu s 2000 respondenty v České republice, již zhruba 2 roky silně rostoucí zájem o aktivní dovolenou na horách a u jezer, mimo mořské pobřeží. Pozitivně se jistě projevilo také nádherné letní počasí. Srpen přinesl v Rakousku nový teplotní rekord, historicky poprvé byly v Dolním Rakousku naměřeny teploty nad 40 stupňů. Díky dlouhotrvajícímu stabilnímu teplému a slunečnému počasí dosáhly také teploty vody v jezerech rekordní úrovně. Dokonce jezera obklopená vysokými horami v oblasti Solné komory nebo u Zell am See vykazovala teploty nad 25, jezera na jihu v Korutanech pak až 28 stupňů.“

Domácí noclehy Rakušanů stagnovaly, nárůst byl dosud zaznamenán pouze v červenci. Z jednotlivých kategorií ubytování zaznamenaly obzvláště vysoké přírůstky apartmány (+5,9 %) a 5- či 4hvězdičkové hotely (+2,3 %), pokles zaznamenaly 2/1hvězdičkové podniky (-2,2 %).

Velká crossmediální zimní kampaň

Právě probíhá velká marketingová kampaň „Zima ve znamení radosti ze života“.

Na podporu zimní sezony v Rakousku pořádá Rakouská národní turistická centrála v Praze velkou marketingovou kampaň s názvem „Zima ve znamení radosti ze života“, jejíž hlavní částí je nový Zimní magazín „Konečně v cíli“, který vyšel koncem září v nákladu 300 000 ks. Neméně důležitou propagací rakouského turismu na českém trhu jsou internetové kampaně nejen na webové stránce www.austria.info/cz. Na začátku října bylo v rámci akce Flash Mob k vidění v pražském metru 10 lyžařů, kteří poutali na zimní dovolenou v Rakousku.

Úspěchu dosáhla Rakouská národní turistická centrála v Praze i při 46. festivalu Tourfilm, který se konal 3.–5. 10. 2013 v Karlových Varech a kde získala dvě ocenění. Zimní video „A Winter Waltz“ obsadilo v kategorii Filmy do 30 minut 3. místo. Letní video „Letní okamžiky štěstí“ obdrželo v kategorii turistická video do 3 minut taktéž bronz.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *