Rady a tipy na zasílání newsletteru

Vlastníci e-mailových účtů se přestávají v hromadě přicházejících newsletterů orientovat. Čím dál častěji hledají odkaz: nezasílat – pro zrušení nevyžádaného odběru. Jak adresáta neodradit a rozšířit efektivně e-marketingové možnosti?

Zdroj: Aleš Kubica

Zdroj: Aleš Kubica

Většina zákazníků chce získávat informace v klidu a rychle. Docílíme toho, když e-maily budeme rozesílat správný den v týdnu a ve správný čas, záleží na cílové skupině.

Čtenáři e-mailu pro rychlou orientaci v obdrženém textu pomáhají anotace – neboli pod nadpisem článku je výstižný a poutavý výtah z obsahu celého článku. Tento úkol je už vhodný pro zkušené tvůrce textů, tzv. copywrittery.

Když už si dáme práci s psaním zajímavého článku, byla by škoda, aby čtenáři spadl do spamu. Spam je nevyžádané sdělení (nejčastěji reklamní) masově šířené e-mailem. Jak spam minimalizovat? Například bezplatně přes Google group. Google umožňuje sdružovat odsouhlasené e-mailové adresy do skupin a s těmito členy skupiny hromadně diskutovat přes e-maily. Další možnost je instalace newsletter manageru na server. Například PHPlist je software pro správu e-mailových konferencí. Je určen pro šíření informací, jako jsou bulletiny, zprávy, reklamy na vybraný seznam účastníků. Jinou možností je použití on-line verze manažerů – příkladem jsou DroseraList nebo MailChimp. On-line vám pomohou navrhnout vlastní e-mailové zpravodaje.

Určete si předem, co chcete dosáhnout, když si newsletter čtenář čte!

Čtenář si může text proletět, načerpá do podvědomí nějaký brand nebo také může kliknout na odkaz se zbožím. Graficky je tedy potřeba čtenáře na klik nebo akci navést, pomoci mu. To je úkol pro marketingové specialisty. Z IT pohledu lze specialistům pomoci statistikou akcí. A to například tak, když k odkazu v textu připojíme atributy, které využívá Google analytics u výsledků.

Kontrola bezchybnosti e-mailu zdržuje, ale přináší ovoce. Pošlete si e-mail sami sobě, proklikejte všechny odkazy. Pokud je odkazů hodně, využijte nějaký nástroj pro automatickou kontrolu odkazů (např. Batch Wizard nebo Brokenlinkcheck). Není nic horšího než chybný odkaz ve zprávě, kterou jste připravovali několik hodin.

Málo populární, ale určitě profesionální je krok, kdy na patičce v e-mailu sdělíte, že dodržujete právní předpisy pro hromadné rozesílání e-mailů, a připojíte viditelný odkaz na odhlášení z vašeho mailistu. Odkazem nezasílat se stručným poděkováním napomůžete odbourat zákazníkovu nechuť. Trendem je, že se zákazníka přes formulář dotazujete, z jakého důvodu se chce odhlásit. Tento způsob získání zpětné vazby nechávám na zvážení. Zpětnou vazbu od zákazníka je možné získat i v přijatelnějších situacích, například přes unikátní slevový kód.

S hromadným rozesíláním e-mailů můžete mnoho získat, ale i rychle mnoho ztratit. Doporučuji se před prvním rozesláním poradit jak s copywritterem, tak se správcem vašeho mailserveru. Jedině tak se dostanete k odpovědi od vašeho příjemce: „Zasílejte mi prosím newsletter častěji.“

Ing. Aleš Kubica

manažer Drosera

internet professional

www.drosera.cz

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *