Radana Koppová: Na Facebooku má CzechTourism asi 1,2 milionu fanoušků

Radana Koppová, ředitelka odboru strategie a marketingové komunikace CzechTourism, nám na Travel Trade Day v Plzni přiblížila strategii agentury v oblasti sociálních sítí.

Foto: Petr Bílek

Čím se zabývá vaše oddělení strategie a marketingové komunikace a jaké má k dispozici prostředky?

Do našeho odboru spadají čtyři oddělení. První je oddělení marketingové komunikace, druhé se stará o veletrhy, třetí o edici a čtvrté o online. Dohromady tvoří komplex marketingových aktivit, které jsou potřebné pro rozvoj a naplnění marketingových strategií. V současné době je nás jedenáct stálých zaměstnanců. Výhodou je velká otevřenost našeho kolektivu. Společně diskutujeme o nápadech, které vznikají i v dalších odborech. V naší kompetenci je vývoj komunikační strategie, vývoj kreativních konceptů a jejich exekuce. U veškerých našich aktivit sledujeme také klíčové ukazatele, na čemž spolupracujeme s Institutem turismu. Ve spolupráci s mediální agenturou na denní bázi sledujeme, co se děje na všech sociálních sítích a v našich online kampaních.

 

Jakou část vaší činnosti tvoří sociální sítě?

Na sociální sítě máme jednoho člověka. Sociální sítě pro nás hrají důležitou roli. Naše B2C komunikace se odehrává především v online prostředí a sociální média hrají významnou roli. Máme několik globálních i lokálních účtů. Rada a dosahujeme vysoké míry engagementu. V cílech na letošní i příští rok se zaměřujeme na tvorbu kvalitního obsahu pro koncové uživatele sociálních sítí a na to, aby náš obsah byl interaktivnější.

 

Jaký úspěch jste zaznamenali?

K 30. 6. 2017 budeme vyhodnocovat náš jarní instatrip. Z něj vzešlo kolem třiceti fotografií k volnému užití na všech našich sociálních sítích. Co je však důležité: vybíráme si influencery, kteří fungují na destinačních hubech. Své fotografie tedy sdílejí s publikem, které má miliony uživatelů a obrovský dosah. Databáze influencerů, kteří s námi chtějí spolupracovat, má již desítky jmen, a někteří jsou opravdu světová esa. A to považujeme za velký úspěch.

 

Projevuje se to i na rozpočtu?

Ano. Do Facebooku ale peněz tolik nedáváme, protože tam se snažíme vytvářet obsah, který se bude šířit sám, aniž bychom museli příspěvky platit. Placené, tedy sponzorované příspěvky, neděláme, pokud nejsou součástí naší globální kampaně. Reklamu na Facebooku platíme jen tehdy, když potřebujeme komunikovat téma naplánované v rámci celé mediální kampaně. Tento měsíc jsme si vyzkoušeli také reklamu na Instagramu, na vyhodnocení zatím čekáme.

 

Počítáte v marketingovém plánu se segmentem luxury?

Určitě počítáme. Je to jedna z našich hlavních produktových linek, které budeme komunikovat letos i příští rok.

 

Jak byste charakterizovala způsob komunikace?

Naše komunikace je integrovaná, využíváme celou škálu komunikačních kanálů. Chystáme se mimo jiné komunikovat také destinační highlighty, nesouvisející plně s hlavním marketingovým tématem, tedy první republikou. A rovněž připravujeme speciální komunikaci pro příhraniční, sousední trhy. Ty není třeba s Českou republikou jako destinací seznamovat a říkat jim například o Pražském hradu a vile Tugendhat.

 

Děkujeme za rozhovor.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *