První atb_experience se zaměřila na udržitelný turismus

 Na atb_experience (9.–12. 6. 2013) se do rakouského Villachu v Korutanech sjelo 300 profesionálů z cestovního ruchu, polovinu tvořili hosté z celého světa, zástupci cestovních kanceláří a touroperátoři i novináři. Druhá část se sjela ze všech koutů Rakouska.

Zdroj:Österreich Verbung, Jürg Christandl

Zdroj:Österreich Verbung, Jürg Christandl

Prémiový ročník otevřel téma Tourism in transition (Turismus v pohybu). Jak uvedla v úvodním proslovu Petra Stolba, ředitelka Rakouské turistické centrály: „Musíme nejdřív porozumět tomu, co lidi rozhoupává vpřed, aby mohli cestovat.“ Nejlepší vysvětlení pro to, co je a co znamená udržitelný turismus, měl britský spisovatel John Thackara. Na každý stůl nechal položit různé listy čerstvě utrženého koření, jeho odpovědí pak bylo: „Vezměte si bylinku ze stolu a přivoňte si k ní.“

Cílem organizátorů bylo přizvat zahraniční partnery k diskusi o dalším směřování nové nabídky, která se v turistickém ruchu stále vyvíjí. Letos se tak debata točila kolem udržitelného turismu – sustainable tou­rism. V rámci moderovaných diskusí jsme se zahraničními partnery nejprve rozebírali, co to pro nás znamená. A co je z toho v dnešní době pro nás nejvýznamnější? Bude stejná věc fungovat v Číně, v Indii, Rakousku nebo na Slovensku?

Video z atb-experience najdete zde.

Při druhé části z diskusí vyplynulo, že je potřebné vzdělávat se o možnostech udržitelného turismu, ale také vzdělávat své klienty. Ideální je využívat internetové platformy pro sdílení autentických zážitků. Tento typ turismu není jen modelem pro bohaté lidi. Oceňovány jsou právě mezikulturní rozdíly. Každý region a produkt potřebuje jinou strategii marketingu.

„Premiérový ročník atb_experience byl velmi úspěšný. Jednalo se o první velkou mezinárodní b2b akci, jejíž program nebyl primárně založen na workshopech a nákupu produktu, ale na otevřené diskusi, výměně zkušeností a vlastním poznávání produktu. Všichni účastníci se od začátku aktivně zapojili do diskusí, ve kterých měli možnost uplatnit své zkušenosti a názory na téma udržitelného rozvoje v cestovním ruchu,“ doplnila Ingrid Sieder, ředitelka Österreich Werbung Praha.

Odpoledne jsme pokračovali v outdoor experience, díky kterému mohli účastníci lépe poznat Korutany. Připraveno bylo deset exkurzí, např.: Alpsko-adriatická stezka, Millstatterské jezero, Nötsch atd. Druhý den se rozjeli účastníci na best of experiences. Měli jsme tak možnost vybrat si mezi Burgenlandem, Korutanami, Salcburskem, Štýrskem, Tyrolskem, Horním a Dolním Rakouskem, Vídní a Vorarlberskem. „Každý z účastníků měl na základě svých preferencí možnost navštívit jednu z devíti rakouských spolkových zemí a osobně se tak seznámit s nabídkami, koncipovanými s obzvláštním ohledem na životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj,“ dodala Ingrid Sieder.

Za Českou republiku se konference zúčastnili Sheila Singhová (CK Adventura), Lucie Kopalová (CKPK), Martin Hons (Datour), Tatiana Poláková (Thomas Cook, s. r. o.), Lucie Březinová (CK CONTI), Klára Havlíčková (FIRO-tour, a. s.), Ingrid Sieder (Österreich Werbung) a Lucie Poštolková (TTG Czech).

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *