Průměrná cena hotelového pokoje stoupla v roce 2012 o tři procenta

Silný nárůst byl zaznamenán, jak uvádí portál www.tourmag.com, zejména na Karibských ostrovech a v USA. Portál využil kaž­doroční bilance, kterou od 2004 provádí Hotels.com na téma cen hotelových pokojů. Z tohoto Hotel Price Indexu vyšlo, že v roce 2012 resort zaznamenal navýšení průměrné ceny hotelového pokoje ve světě ve srovnání s předchozím rokem o tři procenta.

Zdroj: Lucie Poštolková

Zdroj: Lucie Poštolková

Hotel Price index 2012 ukazuje, že jsou to především tři regiony, které dokázaly navýšit ceny hotelových pokojů, a to Karibik(+6 %) Severní Amerika (+5 %) a oblast Tichého oceánu (+4 %). Asie dosáhla navýšení o 2 %, Latinská Amerika o 1 %, zatímco Evropa a Střední východ naopak zaznamenaly mírný pokles, říká komuniké Hotels.com.

„V Evropě nejsou hoteliéři chráněni proti ekonomickým zvratům v oblasti eura,“ tvrdí David Roche, prezident Global Lodging Group Expedia. Nedokázala také využít světového ekonomického oživení v roce 2012. Přesto si někteří vedli dobře. Paříž nejlépe odolala krizi a postoupila na druhé místo ve všeobecné klasifikaci cen, a to pro ni s velmi potěšujícími výsledky. Cena za jednu noc stoupla o 8 % a dosáhla v průměru 152 eur. Město přilákalo více čínských turistů a stoupla také návštěvnost ze strany Francouzů, i když se převážně jednalo o obchodní cesty.

V Karibiku vše hodně ovlivnily pobyty all inclusive, které dokázaly vytáhnout ceny nahoru. Také USA zaznamenaly značný příliv turistů, čehož hoteliéři využili ke snížení počtu zlevněných propagačních nabídek. V oblasti Pacifiku to bylo posílení australského dolaru, které umožnilo hoteliérům zvýšit ceny. V Latinské Americe kvetly především ekonomiky Brazílie a Mexika, a to se nutně projevilo v cenové nabídce. Asie měla situaci komplikovanější vzhledem k různým událostem, jako byl např. náhlý pokles rupie v Indii. I přírodní katastrofy v Japonsku v roce 2011 měly ještě svůj dopad, stejně jako záplavy v Thajsku. Je to především zvýšený počet čínských turistů na celém světě, který přispěl k naplňování hotelů. A také to, že toho dokázaly využít lowcostové společnosti.

maj

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *