Proměny města Brna

Jihomoravská metropole prožívá něco jako turistický zázrak. Stává se městem s překvapivými, odvážnými i zajímavými projekty. Na tiskové konferenci, konané za přítomnosti primátora Petra Vokřála, radní pro marketing a cestovní ruch Petry Rusňákové, hovořila o tom nejobšírněji ředitelka Turistického informačního centra Jana Janulíková.

Barbora Podhrázská, Radní Petra Rusňáková, primátor Petr Vokřál a Jana Janulíková, ředitelka TIC. Foto: Marta Jedličková

„Naším cílem nejsou davy anonymních turistů. Chceme si návštěvníky vybírat. A usilujeme o to, aby se u nás cítili jako doma či u přátel,“ uvedla mimo jiné. Za tím vším se skrývá promyšlený plán i sebereflexe s trochou ironie a humoru, ale i milujícím pohledem. Brno sází na pohodovost, zážitkovou gastronomii, na nevtíravé služby. Ke kultuře, většinou špičkové, a památkám nejen se značkou UNESCO chtějí dovést návštěvníky na základě jisté naladěnosti, jakoby z druhé strany. Cílem je přitom zvýšit zahraniční návštěvnost o 30 %, domácí o 20 %.

Na tiskové konferenci v Brně se také křtil nový průvodce města, jehož titulní strana zachycuje mladou dvojici při pohodové zastávce v městě na pozadí historické památky. Je výstižný i pro celkový trend města. Průvodce v kapesním formátu s titulky i popisky v odlehčeném tónu nabízí několik druhů okruhů městem a jeho bohaté informace neatakují čtenáře tíživou zahlceností. V tomto duchu jsou i skládačky a další tiskoviny. Nápaditá je například brožurka s titulem Kam v pondělí?. A odvážný projekt „autentického průvodce“ To je Brno, ne vždy lichotivý k městu a jeho okolí, bude mít druhý díl. Projekt Open houses otevírá návštěvníkům dosud nedostupná místa ve městě či ta, která na první pohled příliš nelákají a přitom skrývají určité „poklady“. Gourmet Brno, průvodce špičkovými restauracemi, vstupuje již do třetího ročníku.

Barbora Podhrázská, vedoucí marketingu a zahraničních vztahů města, hovořila na odborném semináři v rámci doprovodného programu o tom, jak přistupuje Brno k tvorbě své značky. Jaké cesty zvolit, aby vystihla lehkost, neformálnost, jistý hédonismus a pospolitost? „Představme si město jako člověka, jaký je, co ho charakterizuje nejlépe,“ uvedla mimo jiné. Vystihnout, co jakémukoliv městu nejvíce sluší, není vždy tak snadné, ale možné. V Brně si dokázali s městem hrát. A to je velká výhra. Jedna z kolekcí nových suvenýrů a prezentačních předmětů se značkou Janáček Brno vychází například z motivů Janáčkových nápěvků mluvy. Animované video Kde se Janáček narodil a studoval je součástí www.leosjanacek.eu. Přináší informace o Janáčkově stezce v Brně i o letošním festivalu Janáček Brno s kompletním provedením Janáčkových oper a řadu dalšího. Ostatně Brno jako město hudby se připojilo do prestižní Sítě kreativních měst UNESCO, která spojuje 180 měst z celého světa.

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.