Proč (ne) investovat do mobilních webových stránek

Chytré telefony válcují trh s mobily a jiné už to nebude. Ve třetím čtvrtletí 2012 zaznamenal celosvětový prodej chytrých telefonů nárůst o 46,9 %, a to při celkovém poklesu trhu mobilních telefonů o 3,1 %. Firmy všech velikostí proto řeší, zda být či nebýt v mobilu svých zákazníků a jak se do nich dostat. Mají na výběr dvě varianty:

Zdroj: Mapy Google

Zdroj: Mapy Google

1. Mobilní aplikace dávají největší prostor kreativitě, ale jsou nejdražším možným řešením.

Jejich obrovskou nevýhodou je, že zadavatel musí investovat do aplikace pro každý OS zvlášť (Android vs. iOS vs. Windows).

2. Mobilní webové stránky nebo mobilní webové stránky využívající tzv. „responsive design“. Ten automaticky načte tu verzi webových stránek, která odpovídá zařízení, na němž se uživatel na stránky přihlašuje, tedy PC vs. tablety vs. chytré mobily.

Víte, že? U nás se prodává už 60–80 % chytrých mobilů. Informace v nich hledá 94 % uživatelů, 70 % z nich na základě vyhledávání zavolalo do firmy, 66 % firmu navštívilo osobně.

Tereza Michálková

konzultant Drosera – internet professional

www.drosera.cz

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *