Připravuje se nová služba: Low-cost à la carte

V polovině tohoto roku se na evropském trhu nízkonákladového létání objeví nový fenomén: cestování „à la carte“. K tomuto poněkud revolučnímu počinu se chystá společnost Germanwings, nízkonákladový dopravce skupiny Lufthansa.

Foto: Germanwings

Foto: Germanwings

Od 1. července tohoto roku se vám může velmi dobře stát, že zatímco vy budete během letu třeba z Prahy do Kolína nad Rýnem pít vodu a chroupat suchary (které si samozřejmě zaplatíte), jen pár řad za vámi budou vaši movitější spolucestující hodovat a nalévat se šampaňským. Aerolinie Germanwings totiž zavedou nový produkt, v jehož rámci si bude každý cestující moci vytvořit vlastní balíček, a to celkem ve třech kategoriích: Basic – tedy běžný low-cost, jak ho známe nyní, Smart – něco na úrovni dnešní economy class, a Best – tam cestující dostanou tu nejvyšší péči.

Ale nepropadejte trudnomyslnosti. I pokud nezvolíte tu nejluxusnější variantu letu, budete si moci připlatit a objednat si ze široké nabídky produktu „à la carte“, jak už sám jeho název říká, cokoliv navíc.

„Tento koncept bude fungovat na všech letech Germanwings v rámci Německa i Evropy, s výjimkou letů z Frankfurtu nad Mohanem a Mnichova,“ říká Fabrice Tamegger, ředitel zastoupení skupiny Lufthansa pro Českou republiku. Pokud jde o cestující z Prahy, budou ho moci využít nejen na stávající lince Germanwings do Kolína nad Rýnem, ale i na lince do Düsseldorfu, na které od prvního července Germanwings nahradí Lufthansu. Germanwings disponují devadesáti letouny typu Airbus A319.

„Zatím počítáme s tím, že kategorie Basic obsadí v letadlech řady od 11. dále, ale to samozřejmě můžeme změnit podle toho, jaká bude po jednotlivých kategoriích poptávka,“ říká Fabrice Tamegger.

New Germanwings, jak se nyní bude letecká společnost jmenovat, a jejich „à la carte“ program však nejsou jedinou novinkou. Skupina Lufthansa chystá výrazné investice, do konce roku 2016 plánuje investovat 19 miliard eur, převážně do obnovy a rozšíření své flotily. „V současné době má celá skupina 696 letadel, do roku 2016 máme objednáno dalších 160,“ poznamenává Fabrice Tamegger.

Skupina např. investuje přes 90 milionů eur do přestavby kabin všech deseti letounů Boeing 777 a 767 pro dálkové lety společnosti Austrian Airlines, které nyní budou mít ve třídě economy pohodlnější moderní sedadla a vylepšený zábavní systém, a sedadla v business třídě půjdou přeměnit na pohodlnou postel. K osmi stávajícím destinacím dálkové sítě Austrian přibude v květnu tohoto roku další, a to Chicago, kam bude společnost létat pětkrát týdně z Vídně. Seznam svých destinací rozšíří od května i další člen skupiny Swiss International Air Lines, a to o Singapur, kam bude létat ze Ženevy.

„Jsme velmi silná skupina,“ říká Fabrice Tamegger. „Zatímco naše konkurence se mnohde stahuje, my expandujeme. Nejsme silní jenom finančně, jsme silní i díky kvalitě, kterou nabízíme.“ Pozice skupiny sílí i na českém trhu. „Náš podíl na českém trhu v rámci systému BSP je nyní 23 procent, což je o 10 procent více než v roce 2011.“

nr

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *