Připojí se k pomoci Filipíncům i čeští turisté?

Jako by nestačil tajfun sám, Filipínci se musejí vypořádat i s odlivem turistů, kteří pod dojmem obrázků ze zdevastovaných oblastí ruší své dovolené. Přitom cestovní ruch představuje pro tento ostrovní stát 8 % HDP a 8 % z celkové zaměstnanosti. A to jsou nezanedbatelná čísla.

Ilustrační foto Autor: Sylva Santarová

Ilustrační foto Autor: Sylva Santarová

Jen několik dní před úderem tajfunu Haiyan byla dokonce odstartována marketingová kampaň ve Velké Británii, která doprovázela spuštění prvních přímých letů z londýnského Heathrow do Manily po 15 letech a měla ještě vylepšit letošní dosavadní rekordní návštěvnost Filipín. Nárůst počtu turistů dosáhl do doby před přírodní katastrofou 12 %.

Znovu se ukazuje, že dlouhodobě nejpřínosnější pomocí, kterou může svět postiženým oblastem prokázat, je turismus. Filipínská turistická centrála proto prosí turisty z celého světa, aby v nadcházející sezoně zvážili možnost návštěvy země, která se pomalu začíná zotavovat po řádění přírodního živlu. Filipínci se potřebují postavit na vlastní nohy, aby mohli pracovat na obnově svých domovů a zničené infrastruktury.

Jak víme z vlastní zkušenosti po povodních, média ve světě podávají zkreslený obraz a zaměřují se pouze na nejhorší důsledky. O tom, že se jedná jen o určité oblasti, se často nezmiňují. Turistická centrála v Manile si na to stěžuje a uvádí, že celých 97 % země zůstalo tajfunem zcela nezasaženo, a není proto důvod tento ostrovní stát ignorovat.

Vzhledem k tomu, jak vysoký počet pracovních míst v zemi je spojený s turistickým ruchem, je tento segment pro stabilizaci místní hospodářské situace důležitý. „Pokud plánovanou dovolenou na Filipínách zrušíte, bude to mít negativní vliv na život místních,“ zdůraznil Richard de Villa z oddělení cestovního ruchu na filipínském velvyslanectví v Londýně.

Filipínské cestovní kanceláře, které organizují výlety pro turisty, vzkazují světu, že je v zemi bezpečno. Jedna z nich, Worldwide Dive and Sail, okamžitě ujišťovala své klienty přes sociální sítě, že většina turisticky oblíbených míst zůstala řáděním tajfunu nedotčená.

„Pro lidi je poměrné složité představit si vzdálenost mezi jednotlivými ostrovy a to, jak se poškození zkoncentrovalo do určitých oblastí. Měli jsme mnoho telefonátů od klientů, kteří se dotazovali na situaci. Zpráva z našich ostrovů je jasná: Prosím, přijeďte,“ uvedla Susie Erbeová z této cestovní kanceláře, jejíž majitelé se rozhodli věnovat na obnovu země 50 % svých výdělků do konce ledna 2014.

My můžeme přispět už tím, že do země zavítáme.

ln

Jeden komentář

  1. veronika says:

    Vím, že některé české cestovní kanceláře, jako třeba China Tours, se v této věci angažují. Filipíny za návštěvu určitě stojí…

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *