Příjezdy zahraničních turistů vzrostly o 10 procent

Do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku přijelo za první tři čtvrtletí celkem 7,8 milionu zahraničních turistů, což bylo o 10 procent více než ve stejném období předchozího roku. Vyplývá to z dat, která ve středu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Foto: Elephotos, Shutterstock

„Nárůst příjezdu zahraničních i domácích turistů v regionech České republiky je potěšující. Zvýšení zájmu o méně turisticky exponovaná místa bude propagovat mimo jiné program Ambasador, v jehož rámci budou slavné osobnosti, jejichž jména rezonují na zahraničních trzích, zvát do svého rodiště,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Největší nárůst zaznamenaly statistiky u turistů z Číny (+44 %), Ruska (+41 %) a Korejské republiky (31 %). Dvouciferný meziroční nárůst si dále připsaly Nizozemsko, Izrael, Tchaj-wan, Švédsko a Ukrajina. Rostly také příjezdy ze sousedních zemí a většiny dalších evropských i zámořských trhů.

Českých turistů přijelo za první tři kvartály roku 2017 do hromadných ubytovacích zařízení celkem 8 milionů, což představuje meziroční nárůst o 9,4 procenta.

K rostoucímu počtu příjezdů přispěly také marketingové aktivity agentury CzechTourism. Nárůst čínských turistů do dalšího období podpoří otevření nové linky Praha – Sian, agentura připravila rozšířené marketingové aktivity pro Indii – rostoucí trh s vysokým potenciálem pro incoming, který za první tři čtvrtletí roku 2017 vykázal meziroční nárůst o 25,4 % – i Izrael a teritorium GCC.

„Dvacetiprocentní nárůst turistů ze Spojených arabských emirátů potvrzuje naši predikci o významu tohoto trhu do budoucna. Turisté z tohoto trhu, kteří slyší na nabídku lázeňství a tzv. „medical turismu“ vyhledávají v České republice i přírodu a památky, které kombinují s nákupy luxusního zboží,“ komentuje ředitelka zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová. Regiony České republiky jsou silně propagovány mimo jiné na jihokorejském trhu, ale i v rámci tzv. „blízkých trhů“, tedy např. v sousedních zemích.

Nárůst zaznamenaly i evropské trhy, pro švédské turisty se dokonce Česká republika stala top trendy destinací, kdy je patrný odklon Švédů od dovolené na pláži k městskému turismu. „Nizozemci aktuálně hledají levnější alternativu k oblíbenému Španělsku a Francii, kterou Česká republika určitě je. Významnou roli hraje také bezpečnost a to především pro rodiny s dětmi. Česká republika je u Nizozemců oblíbená především díky přírodě, příležitostem k aktivní dovolené v zimě i létě /hory, kemping/ a samozřejmě cenovou dostupností. Navíc mají Holanďané stále větší povědomí o stále se zlepšující kvalitě služeb,“ dodává ředitelka zahraničního zastoupení pro Benelux Petra Koorn Palečková.

 „Do vývoje příjezdového cestovního ruchu se během prvních tří čtvrtletí roku promítla řada ekonomických i politických faktorů. Významnou roli sehrála bezpečnostní problematika, kdy Česko dokázalo marketingově využít image bezpečné turistické destinace. Projevila se také konsolidace ruského trhu, který se po krizi v důsledku sankcí a propadu rublu vrací ke svým dřívějším hodnotám. Z politických faktorů významně ovlivnilo cestovní ruch především prohlubování politických a hospodářských vztahů s Čínou, pro kterou se Česko stává velmi atraktivní destinací,“ komentuje výsledky ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *