Příjem z rekreačního poplatku stoupl na jihu Čech na 37,5 milionu Kč

Příjem z rekreačního a lázeňského poplatku v Jihočeském kraji se loni meziročně zvýšil o 11,6 % na 37,5 milionu Kč. Příjmy z ubytovacího poplatku stouply o 1,5 milionu Kč na 16 milionů Kč.

Foto: jiznicechy.cz

Padesát procent nárůstu poplatků kraje zaznamenala turistická destinace Českobudějovicko–Hlubocko, kde byl rekordní výběr ubytovacích poplatků a nejvyšší návštěvnost na sociálních sítích v rámci jihočeských destinací. Agentuře ČTK prozradil Tomáš Polanský z destinace Českobudějovicko–Hlubocko. V Jihočeském kraji se loni ubytovalo 1,57 milionu turistů, což je přibližně o 120 000 více než v roce 2016.

Projekt destinačních společností spustila před dvěma lety Jihočeská centrála cestovního ruchu. Podle Polanského loni přinesly přímé poplatky do městských pokladen téměř dvojnásobek oproti minulému roku. V destinaci Českobudějovicko–Hlubocko vzrostla vybraná částka za ubytovací poplatek meziročně o 33 % na 2,67 milionu Kč a příjem z rekreačního a lázeňského poplatku stoupl o 74 % na čtyři miliony korun.

„Pokud vezmeme v úvahu, že se v Jihočeském kraji vybralo loni na rekreačních poplatcích o čtyři miliony více, tak nás těší, že právě naše destinace zaznamenala loni polovinj nárůstu celého kraje,“ řekl předseda destinačního managementu David Šťastný.

Destinace si určila pětiletý plán cílů a už nyní většinu ukazatelů překonala o desítky procent. Mezi hodnotící kritéria patří především ubytovací a rekreační poplatky, rozpočet oblastí a vytíženost ubytování. Součástí je i počet kulturních akcí a událostí. Větší zásah zajišťují také sociální sítě. Destinace Českobudějovicko–Hlubocko patří podle Šťastného k nejvíce rostoucím oblastem v online prezentaci, její propagaci loni zaznamenalo na Facebooku přes 11 milionů lidí.

Z ubytovacích zařízení měl například hotel Zvon na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. loni průměrnou roční vytíženost 94,1 procenta. „Je vidět, že celá oblast Budějovicka se začíná prosazovat v online světě cestovního ruchu a dostávat se do podvědomí turistů, což je vidět nejen v obsazenosti hotelů, ale také ve výběru ubytovacích a rekreačních poplatků,“ uvedl ředitel hotelu Zvon Petr Šalda.

Newsroom TTG, ČTK

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.