Převzetí Brussels Airlines je nejisté

Každý rok má Lufthansa možnost zcela převzít společnost Brussels Airlines. Nyní je obtížné rozhodnutí opět na pořadí dne.

Zdroj: Wikimedia Commons

Zdroj: Wikimedia Commons

Lufhansa drží 45% podíl ve společnosti SN Airholding a v roce 2008 si vymínila právo SN Airholding zcela převzít, včetně společnosti Brussels Airlines. Tento měsíc běží rozhodovací lhůta pro rok 2016. Dne 27. dubna se touto záležitostí bude zabývat dozorčí rada Lufthansy, píše deník Süddeutsche Zeitung.

Rozhodnutí to je velmi svízelné. Belgický trh letecké dopravy je vzhledem ke zdejšímu umístění evropských institucí zajímavý a Brussels Airlines by se mohly dobře zařadit do nízkonákladového segmentu vedle Eurowings, dceřiné společnosti Lufthansy. Existují však dobré důvody, proč Lufthansa zatím od převzetí pokaždé couvla.

Za prvé Brussels Airlines není totiž nijak dvakrát zisková firma, třebaže se v roce 2015 se ziskem ve výši 41 milion eur opět dostala do černých čísel. V nedávné době ji také zasáhly teroristické útoky v Bruselu.

Za druhé má její letecký park již svá léta. Zejména osm letadel Airbus A-330 na dlouhé lety s průměrným stářím dvacet let by již zasloužilo obnovu. Ani 97místné letouny Avro-Regiojet nejsou nejnovější (průměrné stáří 17,4 roku).

Za třetí musí Brussels Airlines řešit složitý personální problém. Belgičtí zaměstnanci stávkují ještě raději než Francouzi. Mimo to je ve firmě zastoupeno několik odborových sdružení, která se mezi sebou přou.

Lufthansa ovšem zamýšlí převzetím prohloubit konsolidaci aerolinií v Evropě a rozšířit si vlastní základnu. Brussels Airlines si navíc vysloužili dobré jméno v Africe, což slibuje přístup ke potenciálně velkému trhu. Jestli k převzetí Lufthansa přikročí letos, nebo až později, to zatím ale není vůbec jasné.

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.