Preference Čechů při nákupu zájezdů: Jak letos utrácí?

Cena dovolené v průměru kolem 15 000 Kč a co nejkvalitnější služby. To jsou aktuální preference českých turistů vyjíždějících na letní dovolenou k moři. Své letní prázdniny si navíc plánují s předstihem a hojně využívají First Minute nabídek. Podle statistik cestovní agentury Invia jsou turisté za dovolenou podle svých představ ochotni si čím dál více připlatit.

Ilustrační foto Zdroj: Lucie Poštolková

Ilustrační foto Zdroj: Lucie Poštolková

O tom, že letní dovolená u moře se stává běžnou součástí českých prázdnin, svědčí letošní poptávka po nákupu dovolených na letní sezonu. Češi totiž letos v lednu nakoupili o celých 46 % více zájezdů na léto než loni. Obliba destinací pro letní dovolenou zůstává přitom u českých turistů obdobná.

Nejoblíbenější lokality českých turistů

Řecko

30 %

Turecko

17 %

Bulharsko

11 %

Dohromady tvoří tyto pobyty 58 % z letošní poptávky po First Minute zájezdech. Oproti loňsku však více než čtyřnásobně narostla poptávka po dovolené na Kypru a výrazně se zvýšil také zájem o zájezdy do Chorvatska a Španělska.

Češi jsou za First Minute pobyty na letošní rok ochotni i více utrácet. Průměrná cena prodaného zájezdu v roce 2013 činila 12 191 Kč na osobu, což je o 1511 Kč více než v roce 2012. Průměrná cena pobytu na léto 2014 činí prozatím 14 212 Kč na osobu. Od roku 2012 se tak útrata za osobu a zájezd zvýšila přibližně o 3532 Kč. Nejvíce jsou letos Češi ochotni připlatit si prozatím za pobyt v Bulharsku, Španělsku nebo Francii. Například ve Španělsku stoupla průměrná cena objednávky o 3372 Kč.

Seznam destinací, do kterých Češi v létě míří, byl už v loňském roce rozšířen o exotické země jako Kambodža, Filipíny, Portoriko, Kostarika či Panama. Češi však objevovali i nové turistické cíle po Evropě. Poptávku u cestovní agentury Invia v roce 2013 obohatily například Monako nebo zakavkazská Arménie. Mezi TOP 25 prozatím nejoblíbenějšími letními destinacemi pro rok 2014 se pak objevily například Kapverdské ostrovy na 15. místě či Island na 23. pozici.

Michal Tůma

marketingový ředitel Invia.cz, a. s.

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *