Praha má na poli hotelnictví velký potenciál

O plánech skupiny Accor Hotels nejen v Praze, ale v celé České republice s námi hovořil Luc Gesvret, výkonný ředitel pro Accor Eastern Europe.

Foto: Accor Hotels

V České republice máte sedm hotelů, plánujete své portfolio u nás rozšířit?

Praha je jednou z nejnavštěvovanějších destinací světa s velmi dynamickým a konkurenčním hotelovým trhem. Proto Accor podepsal se společností GEONE Real Estate smlouvu o výstavbě nového hotelu Novotel v Praze. Tento hotel nabídne 221 pokojů umístěných ve dvou věžích, rozsáhlé konferenční prostory včetně tanečního sálu a lodě s exkluzivním MICE vybavením. Hotel bude součástí jednoho z největších multifunkčních komplexů v Praze a otevřen by měl být v roce 2021. Jsme moc rádi, že si investor vybral pro tento ambiciózní projekt právě značku Novotel. Se třemi ibis hotely, hotelem Novotel Wenceslas Square, hotelem Mama Shelter a hotelem Century Old Town MGallery by Sofitel bude tento nový Novotel sedmým naším hotelem v Praze a devátým v České republice.

V Praze máte pouze jeden pětihvězdičkový hotel, Century Old Town MGallery by Sofitel. Myslíte si, že trh zde není dost velký, aby uživil další luxusní hotel?

Praha je velice atraktivní destinace, jedna z nejlepších v Evropě, rozhodně zde vidíme potenciál pro prémiové a luxusní hotelové značky. Accor si vybudoval širokou škálu prémiových a luxusních značek a jsme přesvědčeni, že je zde pro nás mnoho příležitostí, ať už pro značky jako Pullman, Sofitel, Fairmont nebo jakékoliv jiné, kterými bychom své působení ve zdejším luxusním segmentu posílili. Pro takovéto hotely je ale klíčové umístění v centru města, a hledání ideální možnosti proto trvá o něco déle.

Mimo Prahu máte pouze dva hotely, v Plzni a Ostravě. Hodláte se zaměřit i na jiná města?

Jelikož Česká republika a vůbec celá střední a východní Evropa zažívá ekonomický růst, který, zdá se, vydrží, jsme nakloněni potenciálnímu rozvoji i mimo hlavní města. Cítíme vzrůstající zájem nejen o značky, jako jsou Mercure nebo ibis, ale vidíme silný potenciál i v luxusním segmentu. Accor dnes nabízí široké portfolio značek od těch levnějších přes střední třídu až po ty prémiové, jako jsou Pullman a MGallery, a luxusní jako Raffles a Sofitel. Máme i lifestylové značky, jako 25h nebo MamaShelter, a rozhodně se projektům mimo Prahu nebráníme.

Z vašeho portfolia zmizel ibis Olomouc, proč?

Úspěšná spolupráce Accoru jako provozovatele s investorem musí být založena na shodě v tom, jak podnik řídit a jak ho rozvíjet, a někdy se stane, že se v průběhu času naše názory rozejdou. To se stalo i v tomto případě.

Ve vašich hotelech ibis probíhá již nějakou dobu projekt ibis MUSIC, co je to za projekt?

Tento projekt běží již tři roky a v regionu Accor Východní Evropa jsme ho odstartovali s cílem nejprve objevovat mladé talenty v místech, kde jsou naše hotely, a pak jim nabídnout možnost vystupovat před hotelovými hosty i před návštěvníky zvenku. Dáváme jim i šanci vyhrát účast na jednom z nejdůležitějších evropských hudebních festivalů a vystoupit před tisíci posluchači. ibis je značka, která nechce hosty jen pohodlně ubytovat, chce jim nabídnout i zážitek, který si budou pamatovat. ibis a hudba mají jedno společné, chtějí vyvolávat radostný úsměv.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..