Pomoc při kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR ve spolupráci s Psychosociálním intervenčním týmem ČR (PIT) uspořádala 13. 6. pod záštitou ministra pro místní rozvoj K. Jankovského v pražském hotelu Kampa konferenci Kritické a tragické situace v cestovním ruchu aneb Jak má postupovat management cestovních kanceláří a dopravců v případě vzniku mimořádné události, která postihla jejich klienty.

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Cílem konference bylo formulovat úlohu a doporučit postupy dopravců a cestovních kanceláří v případech, kdy dojde k vážné nehodě či podobné kritické situaci s tragickými následky, a sice nejen z hlediska zákonných povinností a zvládnutí situace po technicko-organizační stránce, ale i z hlediska psychologického a etického přístupu k zasaženým a jejich blízkým.

„Na rozdíl od dopravních nehod individuálních turistů nepředstavují tragické události, jako jsou havárie autobusu se smrtelnými následky, v cestovním ruchu ani promile případů. Proto s nimi nemají cestovní kanceláře ani mnozí dopravci dostatek zkušeností. Znají sice své zákonné povinnosti, ale vystižení toho nejlepšího přístupu po lidské stránce není jen věcí vůle, ale také psychologických znalostí. Jenže to v žádném předpise pro podnikatele nenajdete,“ říká předseda ACK ČR V. Sivek, který konferenci moderoval spolu s B. Bašteckou, odbornou garantkou PIT.

Zkušenosti a poznatky z kritických situací a jejich řešení mají být ACK ČR ve spolupráci s PIT zpracovány do manuálu, jak v kritických situacích postupovat. Jako nejzákladnější byla zdůrazněna prevence, zajištění jednotných informací a koordinace, mít oporu a pomoc, lidský přístup a vyjádření lítosti a propojování lidí.

  Jan Papež, ACK ČR

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *