Po spuštění linky Praha – Peking očekává CzechTourism zvýšený zájem o Českou republiku

Speciální marketingová kampaň, série exkurzí pro čínské novináře i tour operátory – tak podpoří Česká centrála cestovního ruchu otevření nové přímé letecké linky Praha – Peking. Tu inauguračním letem dne 23. září zahájila společnost Hainan Airlines.

Foto: Shanti Hesse, Shutterstock

Foto: Shanti Hesse, Shutterstock

Sérií presstripů pro čínské novináře a cest pro čínské tour operátory naváže agentura CzechTourism na otevření přímé letecké linky Praha – Peking, kterou od 23. září třikrát týdně operuje společnost Hainan Airlines. Zástupci čínských médií a cestovních agentur, kteří přicestovali v inauguračním letu, navštíví mimo jiné plzeňský zámek Zbiroh, jihočeské Holašovice či Kutnou Horu.

Přímé letecké spojení s Čínou má potenciál ještě zvýšit zájem čínských turistů o Českou republiku. Ten má již v současné době rostoucí tendenci, což potvrzují také statistiky za první pololetí letošního roku. „Od ledna do června 2015 přicestovalo do České republiky přes 115 000 čínských turistů ubytovaných v hromadných ubytovacích zařízeních, což činí více jak čtyřicetiprocentní nárůst v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Čína tak potvrzuje svou pozici významného strategického trhu pro český příjezdový turismus,“ řekla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Stoupající trend příjezdů z Číny dále podpoří CzechTourism marketingovou kampaní, kterou připravuje zahraniční zastoupení agentury v Číně. Její součástí bude po proběhlé tiskové konferenci v Pekingu a roadshow Visegrádské čtyřky především image kampaň v tištěných a online médiích i propagace na sociálních sítích.

Čínští turisté navštěvují Českou republiku nejčastěji jako součást balíčku, který zahrnuje i Rakousko či Německo. Mezi nejoblíbenější destinace patří kromě Prahy i Český Krumlov a Karlovy Vary. V České republice jsou Číňané uchváceni magickou atmosférou starobylých zákoutí, zachovalou architekturou i bohatou historií země. Nejznámějšími produkty jsou kromě českého piva a skla také české originální loutky či automobily značky Škoda.

Podle údajů společnosti STEM/MARK utratí průměrný čínský turista přes 4 000 korun na osobu a den (včetně samotné cesty), většina Číňanů přitom vydá za svou dovolenou v Evropě více než 50 000 korun na osobu. „Celkový ekonomický přínos nové linky Praha – Peking nespočívá jen v samotném zvýšení počtu příjezdů čínských turistů do ČR, kde očekáváme nárůst až o 30 000 turistů ročně, ale i ve zvýšení průměrné délky pobytu v ČR. Celkový ekonomický přínos nové linky pro cestovní ruch České republiky by se mohl vyšplhat až na 350 milionů korun ročně,“ vysvětlila ředitelka Institutu turismu Markéta Vogelová.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.