Oliver Dlouhý: Propojování nabídky letenek

Oliver Dlouhý v roce 2012 založil v Brně společnost, která propojuje nabídky i od těch leteckých společností, které spolu jinak nespolupracují. V současné době představuje Kiwi.com rostoucí a úspěšný globální startup, který vám najde letenku, i když nevíte, kdy a kam chcete letět.

Foto: Kiwi.com

Co je principem fungování vašeho vyhledávače?

Spojujeme nabídky letenek společností, které spolu za normálních okolností nespolupracují, do jednoho itineráře. Máme vlastní databázi letů, které náš algoritmus spojuje podle kritérií zvolených zákazníkem. Nabízíme tak spojení, která nikde jinde nenajdete a která jsou až o desítky procent levnější než nabídka konkurence. V případě, že se jeden let zpozdí a zákazník nestihne navazující spoj, poskytneme mu v rámci služby Kiwi. com Guarantee alternativní spojení do finální destinace zcela zdarma. O naše zákazníky se postaráme.

 

Jsou ještě další důvody, proč by si podle vás měl zákazník koupit letenku právě na Kiwi.com a ne na jiném portálu?

Kiwi.com umí tzv. ­Radius Search, což je ideální v případě, pokud přesně nevíte, kdy a kam poletíte. Stačí vědět, že například někdy v létě chcete do Španělska. Kiwi.com vám pak na přehledné mapě ukáže možnosti letů z letišť v zadaném okruhu (tj. třeba Praha, Drážďany, Vídeň, Bratislava apod.). Druhou výhodou je rychlé hledání: všechny výsledky se zobrazují okamžitě, již při zadávání parametrů hledání. A pak tu jsou samozřejmě naše ceny.

 

Jste nejlevnější?

Ne. Na některé trasy máme nejnižší ceny, na některé ještě ne.

 

V jakých destinacích prodáváte letenek nejvíce?

Nejsilnější jsou USA, které tvoří asi 22 procent obratu. Potom jsou to Skandinávie a západní Evropa, následují Asie a Austrálie s Novým Zélandem a pak Jižní Amerika.
 

Převažují letenky s přestupem, anebo přímé z bodu do bodu?

Globálně zhruba 66 procent lidí létá přímo a 34 procent s přestupem. U nás je to přesně naopak právě díky tomu, že umíme hledat nejlepší kombinace.
 

Jak vypadá současná dynamika Kiwi.com?

Firma expanduje velmi rychle. Za letošní rok bychom mohli dosáhnout obratu okolo miliardy eur.
 

Co chystáte dál, pokud jde o nabídku pro zákazníky?

Chtěli bychom propojit letadla s vlaky a autobusy. Vlaky plánujeme do konce roku. Začínáme s vlaky po Evropě a uvidíme, jak se to bude chovat. Konkrétně by to mělo vypadat tak, že třeba z Prahy do Berlína poletíte letadlem a zpátky pojedete vlakem, protože to bude levnější nebo časově výhodnější. Jiným příkladem může být přestup, kdy poletíte do Berlína a dál do Frankfurtu vás povezeme vlakem.
 

Vyhledávání spojů byl váš nápad. Kolik lidí ale bylo potřeba, aby z toho vznikla firma?

Začínali jsme ve třech a k tomu jsme si najímali externí lidi. Nějaké obraty jsme ale začali dělat, když nás bylo patnáct. V tu chvíli to začalo fungovat a vypadat jako firma.

 

Otevíráte teď nová zastoupení různě po světě. Proč právě v těchto místech?

Nabrali jsme nové lidi v centrále v Brně a nová zákaznická centra jsme otevřeli například na Fidži a v Jižní Africe. Jedním z důvodů je mít zastoupení v různých časových pásmech, aby v Brně nemuseli v noci řešit věci, které v jiném časovém pásmu mohou řešit v tentýž čas přes den.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *