Objevování nových odstínů Thajska

Wajanan Silpawornwiwat, od letošního srpna nová ředitelka pražské kanceláře Thajské centrály cestovního ruchu (TAT), s námi hovořila o nové thajské kampani, svých evropských trzích a jednom významném výročí.

Wajanan Silpawornwiwat, ředitelská pražské kanceláře Thajské centrály cestovního ruchu, Foto: Amara Zemplinerová

Odkdy působíte v České republice?

V Tourist Authority of Thailand (TAT) pracuji už dvacet dva let. Do funkce ředitelky pražské kanceláře jsem nastoupila letos prvního srpna. Dříve jsem měla na starosti pět hlavních trhů východní Asie: Čínu, Koreu, Japonsko, Tchaj-wan a Hongkong. Turisté z těchto trhů tvoří celých 40 % všech návštěvníků Thajska. Číňanů k nám jezdí kolem 10 milionů, Korejců 1,7 milionu, Japonců 1,6 milionu.

A kolik máte na starostí zemí zde?

Z pražské kanceláře mám na starosti dvanáct zemí, v zásadě celou střední a východní Evropu: Českou republiku, Maďarsko, Slovensko, Ukrajinu, Albánii, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a další.

Nabízí se srovnání s vaším předchozím působením…

Region CEE je ve srovnání s Asií v absolutních číslech samozřejmě neporovnatelný, tedy pokud jde o počet turistů.  TAT vidí však v Evropě silný růstový potenciál. A proto jsme tu v roce 2016 zřídili pobočku.  Je to zkrátka další potenciální trh, odkud bychom rádi zvali návštěvníky do Thajska. Asie je naproti tomu trh již rozvinutý. Dalším aspektem je, že region CEE je vzdálený trh, odkud z většiny zemí není do Thajska přímé letecké spojení.

Přesně na to se každý ptá: kdy bude přímý let do Thajska?

Přesně nevíme. Jako státní agentura jsme jen jedním ze zainteresovaných subjektů a rozhodnutí není na nás. Určitě však bychom však chtěli.

Je přece jenom odněkud z regionu CEE možnost letět do Thajska přímo?

Ano. Z Ukrajiny, létá do Bangkoku Ukrainian Airlines. A během zimní sezonu jsou v provozu též charterové lety.

Co pro vás znamená se starat o dvanáct zemí. To jste stále na cestách?

To bych byla ráda, ale není to úplně tak. Ještě mám před sebou spoustu cestování, abych se seznámila se všemi našimi partnery a trhy, a možnostmi, které skýtají.

Už vás v tomto regionu někdy něco překvapilo?

Každá země má vlastní charakter a potenciál v určitém „niche“ trhu. A ta tomto musíme pracovat a pečlivě poznat všechny podrobnosti. Mám štěstí na velmi dobrý tým. Máme zástupce v Polsku, v Rumunsku, v České republice a na Ukrajině. Ti již pro nás nějakou dobu pracují a trh znají velmi dobře. Týmová spolupráce je pro nás důležitá.

Jaký je slogan pro marketingové aktivity Thajska na tuto zimu a na příští rok? Co chcete teď hlavně propagovat?

Máme stále motto Amazing Thailand, které zastřešuje všechno ostatní. Nyní pod toto hlavní téma spadá i nová kampaň Open to the New Shades.

Co je to za kampaň?

Mnozí lidé byli v Thajsku již mnohokrát byli, zejména z Německa či Británie. Nyní se jim snažíme sdělit, že Thajsko má i další, nové odstíny, které je možné objevit. Chceme představit nové destinace, nové atrakce, nové aktivity, a také se pokusit ukázat, že na Thajsko se dá dívat z různých úhlů.

Můžete uvést nějaký příklad?

Například lze objevovat autentický místní život, život místních komunit.

Spolupracujete s místními lidmi?

Ano. A vybíráme ty komunity, kterou jsou na pozornost návštěvníků připravené. A které jsou také připravené zůstat stejné v tom smyslu, aby se z nich časem nestala jen další turistická atrakce.

Má Thajsko problém s overturismem?

Ano. A právě proto jsme připravili kampaň Open to the New Shades, jejímž cílem je přivést lidi do méně navštěvovaných míst. Chceme zvát návštěvníky do rozvíjejících se destinací, nejen do hlavních a známých míst, jako Phuket či Bangkok. Ale i v samotném Bangkoku lze objevovat dosud neobjevená místa. Říká, že se svět je jako kniha, a ten kdo necestuje, z ní přečte pouze jednu stránku. Totéž platí i pro Thajsko či jinou zemi.

Co chystáte do budoucna dál?

Thajský turismus má velmi dlouhou tradici. V roce 2020 budeme slavit šedesáté výročí založení TAT. Při té příležitosti budeme hodnotit minulost a plánovat do budoucnosti. Cestovní obor jako obor je nyní velmi náročný a my musíme složitým obdobím projít a vyrovnat se s případnými překážkami.

Jedním ze směrů bude například důraz na udržitelný cestovní ruch. Přišli jsme s kampaní na snížení využití jednorázových plastů v turismu. A začínáme od sebe: v kanceláři máme velkou nádrž na vodu namísto PET lahví a místo papírových brožur nabízíme QR kód, pomocí nějž si lidé mohou brožuru stáhnout.

Jaká destinace je vaším největším konkurentem pro evropské turisty?

Nechci označovat jednotlivé konkurenty. Svět se mění a je třeba nebojovat proti sobě, ale naopak spolupracovat, aby všichni přežili a aby cestovní ruch vzkvétal. Thajsko často slouží turistům jako jakási základna, a tito turisté cestují i jinam. Ostatně turisté z Asie také často v Evropě nepřijíždějí jen do jedné destinace, například do České republiky, ale i do sousedních a dalších zemí.

S kým spolupracujete?

Smysl to má hlavně s blízkými zeměmi, jako jsou Laos, Kambodža či Vietnam.

Amara Zemplinerová

 

 

 

 

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..