O2 arena, největší tanková hospoda v zemi, slaví patnácté narozeniny

Zatímco letošní hokejové mistrovství je v plném proudu, před 15 lety se v Praze a Ostravě konal šampionát, pro který byla postavena jedna z nejmodernějších a největších hal v Evropě – dnešní O2 arena. Tento sportovní stánek je zároveň největší tankovou hospodou v České republice.

[wzslider autoplay=“true“]

 Jedním z důležitých zadání pro stavitele byl požadavek, aby lidé během 15 minut hokejové přestávky dostali bez front a čekání kvalitně ošetřené pivo. Pro halu s kapacitou přes 17 400 návštěvníků na hokejové utkání to nebyl lehký úkol. Ve výběrovém řízení vyhrálo české řešení ze Staropramenu. Pivovaru od haly vzdáleného jen 10 kilometrů. Řešení tak mohlo být postaveno na tankové technologii s nepasterizovaným smíchovským pivem, které je díky blízkosti pivovaru v hale vždy čerstvé. A dodnes je světovým unikátem.

Multifunkční sportovní hala v pražské Libni, která letos v lednu pokořila hranici deseti milionů návštěvníků, byla otevřena 24. března 2004. Pro nově otevřenou O2 arenu bylo tehdejší mistrovství světa v hokeji velkou zatěžkávací zkouškou, když ji během šestnácti dní navštívilo 422 699 diváků. Ještě větší nápor zažila při MS v roce 2015, kdy ji v průběhu dvou týdnů navštívilo přes půl milionu diváků. Pouze díky unikátnímu systému pivního hospodářství, které s českými firmami vybudovala a spravuje společnost Pivovary Staropramen, bylo možné, aby si žízniví hokejoví fanoušci bez delšího čekání mohli vychutnat čerstvé nepasterizované pivo. V roce 2015, kdy padl rekord mistrovství v návštěvnosti, se v O2 areně vyčepovalo 540 tisíc piv. Za 15 let existence haly to pak bylo celkově více než 10 milionů piv. 

Vždy před akcí zaváží smíchovský pivovar do čtyř pivních tanků o celkovém objemu 280 hektolitrů čerstvé pivo, které zabudovanými trubkami rozvádí po celé hale. „Podobný pivovod neexistuje v žádné jiné hale na světě. V O2 areně je na něj napojeno 168 rychlovýčepů ve stáncích s občerstvením, ze kterých je možné během dvou hokejových přestávek natočit až 60 tisíc piv. Fanoušci tak své pivo dostanou velmi rychle,“ popisuje Milan Loskot, manažer technického servisu společnosti Pivovary Staropramen, která je od začátku provozu haly dodavatelem piva i správcem unikátního pivního hospodářství. V hale je pro tento účel stále přítomen zaměstnanec pivovaru, který je správcem pivního hospodářství, a který se stará jak o distribuci piva v době konání akcí, tak o údržbu celého systému i o neustálou kontrolu kvality piva v něm.

V největší tankové hospodě jsou nejexponovanějším obdobím z hlediska prodeje piva vícedenní sportovní akce. „Konzumace piva během jednoho zápasu hokejového mistrovství se pohybovala okolo 50 hektolitrů, čili 10 000 piv. To lze přirovnat k výtoči velké hospody za celý měsíc,“ srovnává Milan Loskot a dodává, že za dobu 15 let fungování vypili návštěvníci O2 areny více než deset milionů piv. „Nejvíce v průběhu dvou mistrovství světa v hokeji v letech 2004 a 2015. Během šampionátu před čtyřmi lety se O2 arena na dva týdny stala nejexponovanější tankovou hospodou u nás, když se zde pro více než půl milionu návštěvníků vyčepovalo celkem 540 tisíc piv.“ Pozadu nezůstávají ani příznivci rockové a metalové hudby. Například během koncertů slavné Metallicy nebo českých Kabátů, které navštívilo přes 20 tisíc lidí, se vypilo téměř 22 000 piv.

Newsroom TTG

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..