Nový web ČD usnadní nákup jízdenky a zjednoduší odbavení

Partnerský článek

Zákaznický portál Českých drah se představuje v nové podobě. Web má moderní flat design grafiku a nové funkce, které zákazníkům usnadní hledání spojení a nákup jízdních dokladů. Více se tak přiblížil uživatelsky velmi oblíbené mobilní aplikaci Můj vlak.

www.cd.cz

Autoři se při vývoji zaměřili hlavně na zjednodušení odbavení. „Zatímco dříve si zákazník vyhledal spojení, pak musel přejít do eShopu, aby si koupil jízdenku, případně se ještě proklikal jinam, kde našel aktuální informace o daném spoji, teď najde veškeré dostupné online informace o vybraném vlaku na jednom místě,“ vysvětluje hlavní výhodu nového webu Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Další novinkou je ČD Kredit. Zákazník si na něj uloží zvolený finanční obnos a z něj platí jízdenky při nákupu na eShopu a od března i přes mobilní aplikaci Můj vlak. Při stornování jízdenky se peníze bez zbytečného prodlení zákazníkovi zase vrátí. Vrácení jízdních dokladů se zatím řídí standardními pravidly jako doposud.

Profil zákazníka s řadou užitečných vychytávek

Příjemnou změnou je také fulltextové vyhledávání a jednodušší přihlášení. Web si bude zákaznický profil uživatele pamatovat. Připojování profilů především usnadní nákup společné jízdenky, systém pak například dokáže vyhledat optimální cenovou nabídku. Přes funkci „Moje cestování“ si může zákazník vytvořit vlastní stránku, kde se podle zvolených kritérií budou zobrazovat pouze informace, které požaduje. Lze tak rychle získat přehled o odjezdech z vybraných stanic, zvolených vlacích, omezeních provozu, jízdenkách, ČD Kreditu, věrnostních bodech atd.

Nový web převzal to nejlepší z úspěšné a velmi dobře hodnocené mobilní aplikace Můj vlak. Z ní autoři v podstatě převzali celou filozofii a od prosince testovali její funkčnost ve zkušebním interním provozu pro několik stovek účastníků. „Portál nabízí především nové uživatelsky přívětivější prostředí – zákazník má možnost si spravovat všechny služby z jednoho místa a rychle nakoupit jízdenku, čímž uspoří čas. Samozřejmostí je podpora kreditového účtu anebo nová podoba eShopu. Snadné ovládání podporuje i moderní 2D »flat« design bez rušivých 3D efektů, barevných přechodů, či zbytečných rušivých fotografií,“ dodává Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace. Uhlazenou podobu ocení hlavně uživatelé tabletů, webová verze je jim de facto šitá na míru co do dotykového ovládání, tak i podpory vysokého rozlišení.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *