Nová kampaň Bavaria Tourism: Zaměříme se na rodiny s dětmi i tematické zájezdy

Čechů vydávajících se do Bavorska každý rok přibývá. Láká je jednoduchá doprava, přiměřené ceny a především rozmanitá nabídka turistických zážitků. Pro rok 2014 se proto bavorská centrála rozhodla přijít s novou kampaní zaměřenou na rodiny s dětmi a tematické cesty – za sportem, nákupy a především za kulturními a gurmánskými akcemi, kterých příští rok pořádá rekordní množství.

Bavaria Tourism

Bavaria Tourism Foto: Amara Zemplinerová

„V roce 2013 jsme zaznamenali nárůst českých mladých rodin a také těch, kteří sem míří za výhodnými nákupy nebo na festivaly. Proto chceme tyto segmenty ještě více podpořit a informovat je o novinkách, které chystáme,“ říká Stephan Meier z Bavaria Tourism, který se svými kolegy připravil v listopadu v Yard Resortu u Prahy workshop pro české novináře.

A na co bude tedy Bavorsko ve své nové kampani potenciální české návštěvníky lákat? Dalo by se říci, že na dokonalý mix: na atmosféru pulzujících měst, na pohledy do idylické venkovské krajiny plné zapomenutých středověkých hradů a především na hudební a gurmánské festivaly.

Táhnou především Zugspitze a Neuschwanstein

„Samostatnou kapitolou jsou sportovně zaměření lidé a rodiny, které míří do Bavorských Alp a na takzvanou střechu Německa, kterou je nejvyšší hora Zugspitze. Letos se mohou těšit na nově upravené stezky, po nichž se dostanou na vrchol vlastními silami pěšky, ale také na skvěle udržované romantické lanovky,“ upřesňuje Stephan Meier, který rovnou láká na další turistický „kýč“ – jinak totiž místo, kam každý rok zamíří přes milion návštěvníků, nazvat snad ani nelze – na zámek Neuschwanstein.

„Chystáme tady nové zajímavé prohlídky a se spoustou novinek přijde také našich celkem sedm památek světového dědictví UNESCO, ať už se jedná o uvedení divadelních kusů ve velkolepé markraběcí opeře v Bayreuthu, tradiční poutě u rokokového kostela v Pfaffenwinkelu, nebo tradiční historické oslavy ve městech Regensburg a Augsburg.“

Své linky posilují i autobusoví dopravci

Češi však do Bavorska míří především do Mnichova, kam pro jejich velký zájem posílili své linky z České republiky i autobusoví dopravci. „Není to daleko, dá se sem zajet i takzvaně na otočku a lidé se sem vydávají především za nákupy, na nejrůznější lidové slavnosti, ale také do vyhlášených muzeí,“ upřesňuje Pavla Lauermannová ze společnosti Eurolines.

Svou kampaň pro rok 2014 hodlá bavorská centrála cestovního ruchu zaměřit právě na festivaly, kterých se tu bude příští rok konat nespočet. „Milovníky rockové hudby potěší festival Rock im Park v Norimberku nebo Open-air festival Taubertal v Rothenburgu. K dalším významným festivalům patří jazzový týden v Burghausenu a Mezinárodní festival nového hudebního divadla v Mnichově. Ke každoročním událostem patří také proslulý Mozartův festival v Augsburgu nebo festival Richarda Wagnera v Bayreuthu,“ vyjmenovává Stephan Meier.

Bude rok 2014 obdobím gurmánských zájezdů?

Rozhodně však ani příští rok zástupci centrály neupozadí bavorskou gastronomii, která je vyhlášená po celém světě svými preclíky se sýrem Obatzda, vydatnými pokrmy s knedlíky a samozřejmě také vynikajícími bílými klobáskami. Pivní zahrádky ve stínu lip nabízejí víno v typických kulatých láhvích a některá z celkem 400 druhů piv, která v Bavorsku mají. Pivní trh je tady tak populární, že zástupci centrály očekávají, že sem začnou třeba už příští rok české cestovní kanceláře pořádat také tematické pivní zájezdy.

Řada českých agentur sem už totiž vysílá své klienty na cesty za nákupy. „Velmi populární u Čechů je návštěva nákupních outletů Ingolstadt Village a Wertheim Village. Je tady na dvě stě dvacet butiků, které nabízejí ty nejznámější světové značky, a loňské kolekce jsou zde k dostání s šedesátiprocentními slevami. Letos jsme navíc zdokonalili systém dopravy express autobusů z Mnichova a Frankfurtu,“ upozorňuje Andreas Fienbork zastupující tuto nákupní atrakci.

Bavorsko je německá jednička pro rodiny

Bavorsko je podle aktuálních statistik nejoblíbenější německý prázdninový region pro rodiny s dětmi. Bavorská turistická centrála navíc zavedla značku kvality „Kinderland Bayern“, která zaručuje, že daný resort či hotel bude na nejmenší návštěvníky myslet skutečně do všech detailů. V roce 2003 tato značka začala s 85 partnery, v dnešní době je těchto partnerů z oblasti pohostinství a zábavních center přes 300.

Všichni partneři nabízející ubytování – ať už luxusní hotely, penziony, kempy nebo prázdninové byty – ti všichni musejí splnit 90 přísných kritérií, aby mohli získat medvídka kvality. Ke standardům na pokojích patří např. dětské pojistky do zásuvek, síť proti hmyzu nad dětskou postelí a možnost zatemnění pokoje. V restauracích jsou malí hosté obsluhováni jako první, k dispozici musejí být jak dětská menu, tak dětské židličky a dětské příbory. Stejně tak nabízejí tito partneři zabezpečená hřiště a vnitřní herny při nepřízni počasí, zajišťují také hlídání dětí a zprostředkovávají rovněž i informace o možnostech volnočasového vyžití v místě pobytu.

Vybavení hotelu zahrnuje také dětské kočárky a k zapůjčení jsou k dispozici i dětské vysílačky. Podle toho, nakolik ubytovací kapacita splňuje požadovaná kritéria, dostane buď tři, čtyři nebo pět medvídků. Nově jsou v Bavorsku partnery této značky nejen hotely, ale také celé regiony. Rychlý přístup ke všem informacím a nabídkám pro dovolenou s dětmi v Bavorsku najdete na www.kinderland.by, více informací o Bavorsku pak na www.bayern.by a www.bavorsko.eu.

Zuzana Rybářová

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *