Nora Dolanská: Mým cílem je vrátit Prahu tam, kam patří

V cestovním ruchu u nás není žádným nováčkem a po působení v institucích doma i v zahraničí byla výběrovou komisí loni na podzim doporučena na pozici ředitelky Pražské informační služby. Známé okolnosti způsobily, že Nora Dolanská se funkce ujala až 1. února.

Nora Dolanská  Foto: Luděk Neužil

Nora Dolanská Foto: Luděk Neužil

Předběžné opatření, které vydal soud na základě stížnosti bývalé ředitelky, oddálil Váš nástup do PIS o půl roku. Jaké Vám to přineslo potíže?

Kromě toho, že celá tato zkušenost byla nepříjemná, je půlročním zpožděním ovlivněn plán na celý rok. Již po podzimním výsledku výběrového řízení jsem si začala koncipovat tým spolupracovníků, který mi měl pomoci s plněním nových úkolů, jež vyplývají z loňské reorganizace PIS. Zastupitelstvo ve snaze podpořit propagaci Prahy v zahraničí rozhodlo o posílení oblasti marketingu, strategie a plánování. Proto jsem hledala marketingové specialisty znalé moderních trendů, s nimiž jsem chtěla spoluvytvářet novou image PIS. Bohužel, odklad byl natolik dlouhý, že se plánovaný tým nepodařilo udržet.

Jak tedy budete postupovat?

Budu se snažit využít potenciál stávající PIS, ale jisté změny budou nutné. Od 4. února pracuji na reorganizaci, nastínila jsem vlastní představu rozdělení sektorů i činnosti jednotlivých pracovníků, s nimiž jsem si v motivačních pohovorech ujasnila priority. Plánuji obohatit tým o mladé lidi, kterým jsou marketing a kreativita vlastní.

Netajíte se svým negativním postojem k názvu organizace. Co ještě chystáte změnit?

Jméno instituce pochází z 50. let a již neodpovídá době, navíc s novou strukturou činnosti ani není pravdivé. Naším hlavním úkolem již nejsou pouhé informace, ale prezentace Prahy v zahraničí i na domácím trhu. V průběhu února bude zadáno veřejné výběrové řízení na změnu názvu, loga a korporátní identity organizace. Výsledek by měl více reflektovat naši novou roli. Vzhledem k tomu, že 85 % turistů, kteří přijíždějí do Prahy, jsou individuálové, nemůžeme nadále fungovat jako servis pro cestovní kanceláře. Musíme se více zaměřit na veřejnost a na úkoly spojené s propagací Prahy jako kongresové destinace. Posílit bychom chtěli i její pozici při zadávání filmových produkcí, kde by Praha figurovala jako kulisa.

To se jako marketingový nástroj velmi osvědčilo na korejském trhu. Sázíte i na tuto kartu?

Je jasné, že nemůžeme dělat všechno a být všude. Proto chci na úkor zahraničních veletrhů posílit spolupráci se zahraničními zastoupeními CzechTourism, Českými centry a zastupitelskými úřady. Korejský příklad považuji za typickou ukázku synergie: Korejci nás kvůli oblíbenému seriálu znají, do Soulu je skvělé dopravní spojení a navíc tam bylo nově otevřeno České centrum v replice Staroměstské radnice.

Dají se podobné aktivity zapracovat do marketingového plánu?

Chci marketingový plán připravovat na každý rok, ale s dlouhodobějším časovým horizontem, který by nastínil, jakým směrem půjde strategie, jaké destinace a jakými tématy chceme oslovit. Proto se již teď na jaře musíme zabývat rokem 2014 a být iniciátorem kampaní pro příští léta. Naše činnost je řízena komisí odborníků, jež vznikla z iniciativy radního V. Novotného. Té budeme předkládat koncepční návrhy, které by měly vést ke zlepšení v současnosti špatného renomé PIS. Byla bych ráda, kdybychom se stali vlajkovou lodí Prahy v zahraničí, jako je třeba Wien Tourismus pro Vídeň.

Módním zaklínadlem jsou peníze. Bude se měnit financování PIS?

Ne, struktura financování zůstane stejná, nicméně rozpočet byl upraven vzhledem k tomu, že v rámci reorganizace jsme přišli o výnosy z pražských věží, zámku Ctěnice, rozhledny a bludiště. V současnosti máme pod správou pouze Staroměstskou radnici, kde bude rekonstrukcí rozšířen prostor pro informační středisko.

V Praze je pět infocenter PIS, čekají i je nějaké změny?

Ještě letos chci zadat studii mapující jejich využitelnost. V budoucnu bych ráda viděla PIS na Václavském náměstí, pravděpodobně na úkor Rytířské ulice, změny plánuji i na hlavním nádraží a na letišti.

Plánů máte spoustu, jaká jsou Vaše přání?

Mou prioritou není pouhé zvyšování počtu turistů v Praze, ale chci vrátit Prahu tam, kde si myslím, že bývala. Do civilizované západní Evropy. Z říše snů je pak moje přání přestěhovat PIS do Kafkova domu a mít kancelář v místě, kde se narodil.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

Jeden komentář

  1. Ing. Lucian PAPAZIAN says:

    Držím palce! Změny jsou velmi nutné, je ale nutná i podpora ze strany zřizovatele.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *