Nitin Bhatia: Když je spokojený personál, jsou spokojení i hosté

Říká Nitin Bhatia, Marketplace leader skupiny AccorHotels pro východní Evropu, zodpovědný za Českou republiku a Slovensko. V pražském hotelu ibis Old Town jsme s ním hovořili nejen o tom, jak udělat personál šťastným, ale i o tom, čím jsou hotely skupiny atraktivní pro své hosty.

Foto: AccorHotels

Kolik hotelů vaše skupina obhospodařuje a na jaké segmenty trhu se především soustředí?

AccorHotels je celosvětový hotelový operátor s více než 4200 hotely po celém světě a našich dvacet značek pokrývá všechny segmenty trhu, máme hotely všech kategorií, od těch nejluxusnějších, tam patří např. značky jako MGallery by Sofitel, Raffles nebo Pullman, až po ty ekonomické, to jsou například hotely ibis nebo JO&JOE. A máme i regionální značky: Grand Mercure, The Sebel a F1. Ve východní Evropě, kde je v 16 zemích včetně České republiky a Slovenska strategickým partnerem a jediným poskytovatelem licencí všech značek AccorHotels společnost Orbis Hotel Group, máme 120 hotelů s 20 000 pokoji.

 

Kolik z těchto hotelů se nachází v oblasti vaší působnosti? A hodláte jejich počet v budoucnu zvýšit?

V České republice a na Slovensku máme celkem devět hotelů značek Novotel, Mercure a ibis včetně jednoho opravdu luxusního, to je Century Old Town Prague, který spadá pod značku MGallery by Sofitel. Nedávno skončila jeho rekonstrukce, která propojila klasickou architekturu původní budovy s moderním art deco interiérovým designem. Hotel patří mezi nejlepší pětihvězdičkové hotely v regionu. Teď má 169 pětihvězdičkových pokojů, od klasických až po luxusní apartmá, ve kterém mimochodem bývala pracovna Franze Kafky. To bylo v době, kdy budova ještě nebyla hotelem, ale sídlily v ní kanceláře úrazové pojišťovny. Pokud jde o případné rozšíření počtu hotelů, aktivně hledáme další příležitosti, a to jak v České republice, tak na Slovensku. Zejména nás zajímá rozšiřování formou franšízových a manažerských smluv se silnými partnery, ale zajímáme se také o další možnosti výstavby, zejména v klíčových oblastech.

 

Jak jste na tom s obsazeností hotelů v České republice a nekazí vám trochu obchody společnosti jako Airbnb apod.?

Řekl bych, že jsme na tom velmi dobře. Velká výhoda je, že jak Česká republika, tak Slovensko jsou bezpečné destinace, a jsou tudíž pro turisty velice přitažlivé. A na společnosti, jako je Airbnb, se nezlobíme, je to jenom další konkurence, které jsme vlastně vděční, protože nás nutí k větší aktivitě a kreativitě. Nedávno jsme například rozběhli projekt „můj pokoj“, kdy nabízíme zaměstnancům, že mohou v hotelu vytvořit pokoj dle svého přání. V každém hotelu máme dva až tři takové pokoje. Tady v hotelu ibis Old Town máme dva, běžecký a kávový. V tom kávovém se hosté dozvědí vše o kávě, v tom běžeckém zase najdou velikou mapu Prahy s běžeckými trasami apod.

Hostům se to líbí a zaměstnanci dostanou příležitost kreativně se projevit. Nejen při tvorbě pokoje, ale i při komunikaci s hostem. Tvůrce pokoje má totiž možnost hosta uvítat a vysvětlit mu, o čem ten pokoj vlastně je. Spokojený je nejen host, ale i zaměstnanec. Mít spokojené zaměstnance je nesmírně důležité, bez nich bychom neměli ani spokojené hosty.

 

Nedávno jste měli v hotelu ibis Old Town velikou party, co jste slavili?

To byl večírek na závěr projektu s názvem The Best Internship in the World (nejlepší stáž na světě). Slavný francouzský cestovatelský blogger Bruno Maltor (jeho cestovatelský blog má více než 2 000 000 unikátních návštěvníků) spolu se studentkou komunikace a audiovizuální tvorby Sarah navštívili od února do srpna 14 míst v Evropě, Americe a Francouzské Polynésii včetně několika českých měst – Plzně, Olomouce, Ostravy, Českého Krumlova a samozřejmě Prahy. Vždy byli ubytovaní v hotelu skupiny AccorHotels a své zážitky z cest sdíleli se svými fanoušky. Svou půlroční cestu zakončili v hotelu ibis, na terase s výhledem na centrum Prahy.

Závěrečné party v pražském hotelu ibis se pak zúčastnilo také 8 výherců z Francie, kteří o účast soutěžili na Brunově blogu. Mohli být přítomni nejen na party, ale také jim Bruno se Sarah ukázali krásy Prahy. Myslím, že takováto akce znamená výborné zviditelnění nejen pro naše hotely, ale i pro dotčené destinace včetně Prahy.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *