Není jich sice moc, ale jsou dobré

Doufali jsme, že s přicházejícím podzimem budeme zavaleni zprávami o tom, jak nad očekávání skvěle se vám přes léto dařilo a co všechno dobrého se vám přihodilo. I když naše očekávání se tak úplně nevyplnila, ty dvě dobré zprávy, co vám dnes přinášíme, jsou nejen dobré, ale i velmi milé. Nechte se jimi inspirovat a přijďte i vy s něčím pozitivním. A pokud se vám zdá, že se vám nic tak extra skvělého nepovedlo a že vlastně žádnou dobrou zprávu nemáte, můžete nám třeba napsat o tom, co máte v plánu do budoucna a na co se těšíte. Váš příspěvek se velmi pravděpodobně může stát cennou inspirací pro někoho jiného. Pište nám, rádi uveřejníme.

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

Viliam Sivek

předseda Fóra cestovního ruchu ČR a Asociace cestovních kanceláří ČR

Co se mi povedlo? Delší dobu  mi největší pracovní radost dělá založení nezávislé komunikační platformy pro koordinaci a prezentaci zájmů podnikatelů v cestovním ruchu, a to Fóra cestovního ruchu ČR, jednoho z nejvýznamnějších profesních sdružení České republiky, které má bezmála 3 000 členských subjektů zaměstnávajících více jak 170 000 osob. Jedná se tak o skutečně první a nyní největší sdružení, které se výhradně zaměřuje  na problematiku cestovního ruchu v České republice.

Fórum se stalo za velmi  krátkou dobu  své existence  důležitým partnerem pro spolupráci s veřejným sektorem, připomínkovým místem k řadě legislativních změn a stále více vyhledávaným partnerem pro spolupráci s řadou dalších subjektů. Velmi si proto vážím dobrovolné práce jednotlivých členů, kteří dokládají zájem na zkvalitnění spolupráce uvnitř odvětví cestovního ruchu a na efektivnější prosazování nutných změn s cílem zvýšit a posílit  úroveň cestovního ruchu v České republice. Pracujeme  ve složité době, kdy řada našich členů vyjadřuje silné znepokojení nad velmi nekoncepčním jednáním orgánů,  v jejichž gesci cestovní ruch je. Vázne komunikace s podnikatelským sektorem, opět se připravují od  stolu plány, aniž  by byly   s jednotlivými regiony nebo s těmi, co tyto plány  mají realizovat, konzultovány.

Ptáte se, co se mi povedlo a z čeho mám radost. Sjednotili jsme rozhodující subjekty v cestovním ruchu a jsem na to  pyšný. A také jsem hrdý na to,  že profesionálové v cestovním ruchu dokážou stále spolupracovat a být jednotní.

 

Ing. Libuše Benáčková

CK Benatour

Když jsme letos rozesílali novým klientům, kteří se v průběhu roku účastnili některých z našich pobytových či poznávacích zájezdů, pozvánku na náš tradiční vánoční zájezd, který ve své koncepci je tak trochu také dárkem, někteří téměř nechtěli věřit, že ho pořádáme tak dlouho. Skutečně tento zájezd organizuji již po dvacet šest let. Letos do Mariánských Lázní s výletem do Bayreuthu. Vzniklo to vlastně náhodou, když mi známá sdělila, jak je to smutné být na Štědrý den sama. Uvědomila jsem si, kolik lidí je zřejmě o Vánocích samo. První zájezd měl velký úspěch, ani jsem to nečekala, a klienti mě prosili, abych v tom pokračovala. A jezdí s námi stále. Jezdí i manželé nebo maminka s dítětem. K některým proměnám samozřejmě dochází, tak jak plynou roky a co se přihodí. Ale přibývají i další. Zde musím však říci jedno: tento zájezd skutečně není komerční, většinou na něj doplácím z vlastní kapsy. A dárečky (maličkosti) jim kupuji také za své, ale ráda.

Půvab těchto zájezdů? Na toto by vám museli odpovědět klienti sami, ale zřejmě to, že nejsou sami. Za ta léta se již také znají. Pro mne půvab spočívá v tom, když mi každý rok téměř všichni zavolají a děkují a já vím, že jsem je potěšila. Rovněž je krásné, když mi třeba v červenci zavolají, co jsem jim připravila, a někteří mne oslovují naše holčičko – není to krásné oslovení vzhledem k mému věku? Jedna klientka mi každý rok nosí vlastnoručně upletené ponožky, a také jsem již od jiné dostala vlastnoručně malovaný obraz.

Byla bych nerada, aby to znělo jako samochvála, ale snažím se, aby každý rok strávili Vánoce na jiném místě. A zde je ten největší problém – zajistit hotel. Některé hotely nemají otevřeno, jiné jsou příliš drahé, ale zatím se to dařilo zajistit a doufám, že i nadále bude. Kromě loňského roku jsem vždy kombinovala tuzemsko s výletem do zahraničí.

Nežádám nikoho o pomoc, vše si najdu sama, i informace. Ale někdy musí být člověk velice pozorný, nebývají vždy pravdivé či přesné. Již se mi to před lety stalo, naštěstí jsem na to přišla včas. Ráda bych ale uvedla, že hotel, který mi odsouhlasí ubytování, je vždy velmi vstřícný, a toho si také vážím. Neboť požadavků mám na něj až dost.

Myslím si, že každý člověk by měl dělat jiným radost, pokud to umí, bohužel není to vždy pravda, tak ať se to vylepší a bude se nám všem lépe žít.

 

Bc. Klára Hančová

ředitelka – Regionální turistické informační centrum Krkonoše

Potěšila nás návštěvnost našeho infocentra během letošní letní sezony, která byla v celé naší historii rekordní. Za léto k nám zavítalo více než 14 tisíc návštěvníků, z nichž česky mluvících je 75 %, německy mluvících 18 % a zbytek jsou polsky, holandsky a anglicky mluvící návštěvníci. Oproti předchozímu roku nám návštěvnost vzrostla o 30 %. Jen za srpen jsme zaznamenali 40% nárůst tržeb. K 31. srpnu navštívil Regionální turistické informační centrum Krkonoše stejný počet zájemců jako loni po celý rok.

Vše však nejsou jen čísla. Potěší vždy, když nám turisté vyjádří spokojenost, je to pro nás i určité povzbuzení. A může se jednat o drobnosti. Jeden z německých turistů po doporučení kolegyně na pěší výlet s využitím lanovky na rozhlednu Žalý tyčící se nad Vrchlabím výlet absolvoval a poté nelitoval kroků a vrátil se k nám do infocentra a velmi nadšeně a spokojeně děkoval za pěkný tip na výlet.

Taková otřepaná, ale přesto velmi milá byla pro nás pochvala jedné mladé rodiny s dětmi, která sem prý jezdí pravidelně a vždy se zastaví u nás pro informace, protože se jim líbí prostředí našeho infocentra a nabídka pěkných suvenýrů, a proto neodolali a zase nakoupili.

Jednomu staršímu pánovi, zřejmě nadšenému sběrateli, jsme zasílali poštou balíček se zakoupeným zbožím. Po doručení pán nelenil, zvedl telefon a zavolal k nám do infocentra, vděčně děkoval a litoval, že nám po telefonu nemůže dát kytičku…

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.