Německá města vábí nejen historií a architekturou

Třetí ročník Central Europe Workshopu organizovaný Německou turistickou centrálou proběhl 13. a 14. října ve městě proslulém pobytem dvou veličin světové literatury, Johanna Wolfganga Goetheho a Friedricha Schillera, v německém Výmaru.

Třetí ročník Central Europe Workshopu ve Výmaru Foto: Kristýna Gottwaldová

Třetí ročník Central Europe Workshopu ve Výmaru Foto: Kristýna Gottwaldová

Stejně jako v uplynulých dvou ročnících i tentokrát se workshopu zúčastnili poskytovatelé služeb cestovního ruchu z Německa, mezinárodní nákupčí a novináři.

Více než 100 delegátů z Rakouska, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvatska, České republiky, Maďarska, Černé Hory, Polska, Rumunska, Srbska, Slovenska, Slovinska a Ukrajiny získalo příležitost projednat nové možnosti v destinaci Německo s téměř 40 zástupci německých turistických centrál, hotelů, incomingových a dopravních agentur a zábavních zařízení.

„Central Europe Work­shop, který nyní vstoupil do třetího ročníku, se ukázal být ideální platformou pro malé a střední podniky v oblasti cestovního ruchu a jejich propojování a sdílení informací,“ řekla Petra Hedorfer, generální ředitelka Německé turistické centrály.

Dle tradice, která provází všechna podobná setkání v režii Německé turistické centrály, předcházely workshopu tři samostatné infocesty, které umožnily touroperátorům a cestovním kancelářím poznat město Výmar a vybrané oblasti Durynska v celé jeho bohaté rozmanitosti. Účastníci si mohli vybrat ze tří témat – Cesta za památkami Světového dědictví UNESCO v Německu (Potsdam, Dessau), Města a jejich historie – 25. výročí mírové revoluce (Lipsko, Halle), Luther 2017 a okouzlení přírodou (Eisenach, národní park Hainich, Erfurt). Pro zástupce médií byl připraven samostatný program s prohlídkou krás Výmaru a Jeny.

Turistický ruch je jedním z nejprogresivněji rostoucích odvětví budoucnosti. Již v minulých letech zaznamenalo Německo vzestupnou tendenci v počtu příjezdů a v roce 2012 se potřetí umístilo hned za Španělskem na druhém místě mezi nejpopulárnějšími turistickými destinacemi u Evropanů a taktéž na druhém místě mezi 50 nejoblíbenějšími světovými zeměmi. To představuje sedmiprocentní podíl na evropském trhu v celkovém počtu přenocování za rok 2012.

„Důležitým faktorem pro mezinárodní oblibu Německa jsou jeho živá a vzrušující města, díky kterým Německo zaujalo druhou pozici ve světě veletrhů a konferencí a stalo se vůdcem v kulturní turistice. Lidé ze zahraničí přicházejí také za nákupy, uměním a designem, stejně jako za přírodními krásami a jídlem a pitím. To vše v kombinaci s dobře rozvinutou infrastrukturou a kvalitou ve všech formách ubytování – od ubytoven pro mladé až po pětihvězdičkové hotely – znamená, že pobyt v každém německém městě je vždy zvláštní zážitek,“ uzavírá Petra Hedorfer.

Kristýna Gottwaldová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *